/
۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵

میزان صادرات پتروشیمی با وجود تحریم ها کاهش نمی یابد

معاون وزیر نفت گفت: با توجه به روابط خوب ایران با کشورهای جهان، مشکل و نگرانی بابت صادرات پتروشیمی نداریم و میزان صادرات محصولات پتروشیمی با وجود تحریم ها کاهش نخواهد یافت.
کد خبر : ۱۰۰۵۳

نبض نفت - رضا نوروززاده مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حاشیه نشست «تعامل و انطباق هوشمندانه صنعت پتروشیمی» در جمع خبرنگاران افزود: پیش بینی می شود که ارز صادراتی پتروشیمی ماهانه حدود یک میلیارد دلار باشد که بخشی از آن برای خرید تجهیزات و کاتالیست ها و سایر نیازمندی های پتروشیمی ها اختصاص می یابد و بقیه برای تامین ارز مورد نیاز کشور عرضه می شود.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره نرخ خوراک پتروشیمی ها گفت: قیمت فعلی نرخ خوراک پتروشیمی ها 3800 تومان است اما نرخ ارزی که پتروشیمی ها به بازار عرضه می کنند بر اساس وضعیت بازار ثانویه است؛ اینکه با این ارز چه اقدامی شود، بر اساس سیاست های بانک مرکزی است.

وی درباره تحریم های جدید علیه پتروشیمی بیان داشت: بر اساس تجربه های گذشته، باید خود را برای رویارویی با تحریم ها آماده کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اضافه کرد: باید روابط خارجی ایران با سایر کشورها گسترش یابد تا آمریکا نتواند علیه ایران اجماع جهانی ایجاد کند.

نوروززاده ادامه داد: همچنین باید از ظرفیت های منابع داخلی و انسانی خود به شکلی استفاده کنیم که آسیب ها به کمترین میزان برسد.

وی افزود: در کشور توانمندی های زیادی وجود دارد و آمادگی کامل را داریم تا در مقابل فشارها، آسیبی نبینیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: پارسال 12 میلیارد دلار صادرات پتروشیمی داشتیم و با توجه به روابطی که با دنیا داریم، نگرانی از بابت صادرات امسال نداریم.

بی توجهی به بخش تولید

احمد مهدوی ابهری دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی نیز در نشست «تعامل و انطباق هوشمندانه صنعت پتروشیمی» اظهار داشت: دیوانه ای به نام دونالد ترامپ آمده و بخشی از توافق برجام را تخریب کرده است.

وی افزود: ما همه می دانیم که پیش از تصویب برجام، دنیا با اهرم قطعنامه سازمان ملل، علیه ما اقدام می کرد، اما امروز این گونه نیست.

دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی یادآور شد: ما در برجام به دنیا ثابت کردیم که اهل تعامل و گفت وگو هستیم.

مهدوی ابهری به ظرفیت های صنعت پتروشیمی اشاره کرد و ادامه داد: نرخ خوراک پتروشیمی ایران، اکنون جزو گران ترین ها در دنیاست.

وی آماده نبودن ظرفیت های بخش تولید در کشور را یادآور شد و بیان داشت: بخش تولید در کشور ما با مشکلات زیادی مواجه است و به آن به اندازه کافی اهمیت داده نمی شود.

دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی اضافه کرد: نقدینگی زیادی وجود دارد اما به سمت تولید نمی رود زیرا بسترهای توسعه بخش تولید فراهم نیست.

جعفر ربیعی، مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس نیز در این نشست گفت: اکنون در کشور دچار پمپاژ ناامیدی هستیم و به دستاوردها و جنبه های مثبت پرداخته نمی شود.

وی افزود: صداوسیما و رسانه های ما سرشار از مسایل ناامید کننده است در حالی که نیاز داریم تا نسل آینده، امیدوار باقی بماند.

ربیعی اضافه کرد: به عنوان مثال هفته گذشته خبری مبنی بر گم شدن 9 میلیارد دلار در کشور مطرح شد که صحت نداشت و ناشی از برداشت اشتباه خبرنگار بود اما متاسفانه بازتاب گسترده ای داشت.

مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس ادامه داد: صنعت پتروشیمی در تولید و صادرات کشور، پیشتاز است.

نشست «تعامل و انطباق هوشمندانه صنعت پتروشیمی» امروز (سه شنبه) با هدف تعامل اصحاب رسانه و مدیران صنعت پتروشیمی و معرفی دستاوردهای این صنعت در شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد.

منبع: ایرنا

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر