/
۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱
مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در پاسخ به نبض نفت:

عرضه ارز 8 هزار تومانی پتروشیمی ها در بازار

مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس از عرضه ارز این پتروشیمی با قیمتی نزدیک به 8 هزار تومان در بازار ثانویه خبرداد.
کد خبر : ۱۰۱۰۶

جعفر ربیعی، مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در پاسخ به پرسش نبض نفت درخصوص این که آیا طبق برخی خبرها درمورد عرضه ارز پتروشیمی ها به بازار این شرکت پتروشیمی نیز ارز خود را به قیمت 8 هزارتومان به بازار ثانویه عرضه می کند یا خیر گفت:ما درزمانی که ارز 4200 بود و همه پتروشیمی ها موظف بودند که ارزشان را در سامانه نیما به همین قیمت بفروشند، مقدار زیادی عرضه ارز داشتیم و از یک هفته پیش که بسته سیاستهای جدید ارزی آمد و بازار ثانویه شکل گرفت، همه پتروشیمی ها دراین بازار فعالند و به قیمتی نزدیک به 8هزارتومان عرضه می کنیم.

وی با یادآوری این که حدود 4ماه ارز پتروشیمی ها در سامانه نیما به قیمت 4200 تومان عرضه می شد،ادامه داد:دراین مدت فقط هلدینگ خلیج فارس حدود 1.5 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی فروخت و شرکتهای پتروشیمی دیگری هم فعال بودند اما از زمانی که بازار ثانویه شکل گرفته است، ما سعی کردیم با تزریق ارز به بازار تا جایی که می توانیم نرخ ها را تعدیل کنیم.

ربیعی افزود:دو روز گذشته نیز انواع ارز شامل درهم، یورو و دلار با نرخ حدود 7900 تومان برای هردلار فروختیم. وی درمورد میزان این ارز نیز گفت:هلدینگ خلیج فارس طی یک هفته گذشته مجموعا 500 میلیون درهم یا معادل آن به دلار و سایر ارزها به بازار عرضه کرده است.

تهیه و تولید: حسین بردبار

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر