/
۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۷

انصراف عراق از تغییر قیمت‌گذاری نفت برای مشتریان آسیایی

شرکت بازرگانی عراق (سومو) برنامه اش برای تغییر مبنای قیمت خود برای نفت بصره در آسیا به معاملات DME عمان از ژانویه سال ۲۰۱۸ را به تاخیر انداخت.
کد خبر : ۱۰۱۲

نبض نفت- سومو به مشتریانش اعلام کرده به وقت بیشتری نیاز دارد تا برنامه تغییر قیمت مبنا برای نفت بصره از قیمت عمان-دوبی پلاس به معاملات DME عمان را مورد مطالعه قرار دهد.

فلاح العامری، مدیر سابق شرکت سومو در نامه‌ای که در روز برکناری‌اش ارسال کرده بود، به مشتریان این شرکت نوشته بود این شرکت به زمان کافی برای نهایی کردن مطالعات در این باره و مذاکرات با مشتریانش درباره بهترین راه‌ها و مکانیسم‌هایی که به شکل موثر این قیمت پایه را برای آسیا معرفی کنند، نیاز دارد. برای این منظور اول ژانویه سال ۲۰۱۹ به عنوان تاریخ تغییر قیمت پایه کنونی به حساب نخواهد آمد.

بر اساس گزارش رویترز، سومو در ۲۰ اوت از مشتریان درباره طرح تغییر قیمت نفت بصره در آسیا نظر خواسته بود.

عراق سرگرم اصلاح بخش نفت خود است که شامل فروش نفت از طریق مناقصه‌هایی در بازار معاملات DME عمان برای دستیابی به قیمت‌های بالاتر و ایجاد جوینت ونچرهای تجارت و حمل است که نفوذ این کشور را بالا برده و درآمد بیشتری را برای بازسازی اقتصاد عاید بغداد می‌کند. این کشور یکشنبه هفته جاری علا الیاسری را به عنوان مدیر موقت سومو جایگزین العامری کرد که گفته می‌شود این اقدام در راستای تغییر و تحولات گسترده در بخش نفت این کشور صورت گرفته است.

تغییر قیمت پایه بر قیمت گذاری حدود دو میلیون بشکه در روز نفتی که به آسیا صادر می‌شود یا حدود دو سوم از صادرات نفت عراق از بندر بصره تاثیر می‌گذارد.

منبع:خبرگزاری ایسنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر