/
۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳

افزایش حجم صادرات بنزین چین

شرکت سینوپک چین از کشتی‌های بزرگتر برای صادرات محصولات نفتی به برخی از بازارهای خارجی خود استفاده می‌کند تا ضمن صرفه جویی در هزینه حمل بار، با عرضه سایر مناطق رقابت کرده و خریداران در مقصدهای دوردست را جذب کند.
کد خبر : ۱۰۳۰۲

به گزارش نبض نفت به نقل از پلاتسٰ، تحلیلگران و منابع آگاه به پلاتس اظهار کردند تولید داخلی چین با نرخ سریع‌تر از حد تقاضا رشد می‌کند  و شرکت‌های چینی به میزان فزاینده به دنبال مقصدهای جدیدتری فراتر از آسیا برای عرضه تولید بالاتر خود هستند.

لیم جیت یانگ، مدیر منطقه آسیای پلاتس آنالیتیکس اظهار کرد: شرکت‌های چینی به دنبال منابع خرید جدیدی خارج از منطقه آسیا اقیانوسیه هستند تا حجم تولید بالاتر آنها را جذب کنند.

سینوپک ۷۰ هزار تن محموله بنزین را هفته گذشته به آفریقای جنوبی صادر کرد. صادرات این محموله در راستای تنوع سازی و رقابت با صادرات از هند و خاورمیانه انجام شده است.

سینوپک در وب سایت خود اعلام کرد کشتی گلف کستل حامل بنزین تولید پالایشگاه‌های سینوپک به مقصد ریچارد بی در آفریقای جنوبی بوده است.

معامله‌گران بنزین می‌گویند اگرچه خاورمیانه بخش بزرگی از بنزین مورد نیاز آفریقای جنوبی را تامین می‌کند اما  صادرات از  مناطق دوردستی مانند چین امکان پذیر است.

طبق آمار گمرکی، چین در سال ۲۰۱۷ تنها دو محموله بنزین به آفریقای جنوبی صادر کرد. این کشور ۱۲ هزار و ۳۸۶ تن در ژانویه و ۳۵ هزار و ۱۸ تن در فوریه صادرات داشت.

منابع بازار می‌گویند پالایشگاه‌های چینی اگر بتوانند محموله‌های کوچکتر را به جای ارسال جداگانه، با یکدیگر در یک محموله در اندازه LR بارگیری کنند، می‌توانند سود بیشتری ببرند.

در بحبوحه کندی تقاضای داخلی برای بنزین، شرکت‌های چینی در تلاش برای گسترش مقصدهای صادرات بنزین هستند و محموله‌های بیشتری را به آمریکا، اروپا و آفریقا نسبت به مقصدهای صادراتی سنتی در جنوب شرق آسیا ارسال می‌کنند.

چین در نیمه نخست امسال ۱۰.۱۴ میلیون تن بنزین صادر کرد که ۲۶.۹ درصد بر مبنای سال به سال افزایش داشت و به ۱.۶۹ میلیون تن در ماه رسید.

میانگین واردات ماهانه بنزین در آفریقای جنوبی ۳۵۷ هزار و ۴۹۳ تن بوده و خاورمیانه و هند بزرگترین تامین کنندگان این کشور بوده‌اند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر