/
۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸

پیش بینی اوپک از رشد تقاضای نفت در سال آینده

جهان انرژی در 24 ساعت گذشته شاهد تحولات گوناگونی از جمله پیش بینی اوپک برای رشد تقاضای نفت ، دست کشیدن شل از میدان نفتی مجنون عراق، تاکید ونزوئلا و روسیه بر پایبندی به توافق اوپک و افزایش برآورد اداره اطلاعات انرژی آمریکا از رشد تقاضای نفت در سال 2018 بوده است.
کد خبر : ۱۰۳۱

نبض نفت- از رویترز، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) انتظار دارد تقاضا برای نفت اعضای این سازمان در سال 2018 میلادی افزایش یابد و این نتیجه را حاصل توافق کاهش تولید و همراهی کشورهای غیرعضو این سازمان می داند.

این سازمان در گزارش ماهانه خود پیش بینی کرد تقاضای روزانه برای نفت اعضای اوپک در سال 2018 میلادی با 410 هزار بشکه در روز افزایش نسبت به پیش بینی ماه گذشته به 32 میلیون و 830 هزار بشکه برسد.

براساس این گزارش، بازار جهانی نفت در سال آینده میلادی متوازن خواهد شد و سطح ذخایر نفت و فرآورده های نفتی کاهش می یابد.

**اطمینان مادورو از تمدید توافق جهانی اوپک

به گزارش رویترز، «نیکلاس مادورو»، رئیس جمهوری ونزوئلا اعلام کرد توافق میان سازمان اوپک و کشورهای غیرعضو این سازمان، برای پس از مارس 2018 میلادی تمدید خواهد شد.

مادورو گفته این موضوع را با رئیس جمهوری ایران به رایزنی گذاشته است و تمدید این برنامه بسیار مطلوب به نظر می رسد.

**شل از میدان نفتی مجنون عراق دست می کشد

به گزارش رویترز، یک مقام رسمی وزات نفت عراق خبر داد که شرکت انگلیسی - هلندی شل قصد دارد سهام خود را از میدان نفتی مجنون در بصره عراق که 45 درصد است، واگذار کند.

وزارت نفت این کشور عضو سازمان اوپک در حال نهایی کردن خروج این شرکت است.

وزارت نفت عراق در نامه ای به شل اعلام کرد که به تصمیم و خواسته شما مبنی بر خروج از میدان نفتی مجنون احترام می گذاریم.

یک مقام رسمی این وزارت نیز گفت: ما با شل در باره برنامه های تولید و بودجه سرمایه گذاری به توافق نرسیدیم و بر این عقیده ایم که خروج این شرکت به عنوان بهره بردار این میدان نفتی، به نفع دو طرف باشد.

**ونزوئلا و روسیه به پایبندی خود به توافق اوپک مهر تایید زدند

به گزارش رویترز، «الکساندر نواک»، وزیر انرژی روسیه با اولوخیو دلپینو، وزیر نفت ونزوئلا دیدار و درباره توافق کاهش تولید گفت و گو کردند.

وزارت انرژی روسیه خبر داد که دو طرف تعهد و پایبندی خود را به اجرای کامل توافق نامبرده تکرار کردند.

**افزایش برآورد اداره اطلاعات انرژی آمریکا از رشد تقاضای نفت در سال 2018

به گزارش پایگاه اینترنتی فارکس لایو، اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی خود را از رشد تقاضا برای نفت در سال آینده میلادی 80 هزار بشکه در روز نسبت به برآورد پیشین این اداره افزایش داد و اعلام کرد که رشد سالانه تقاضا در مقطع یاد شده یک میلیون و 690 هزار بشکه در روز خواهد بود.

این اداره برآورد خود را از رشد تقاضا برای این کالا در سال جاری میلادی 70 هزار بشکه در روز کاهش داد.

با این حال رشد سالانه تقاضا برای نفت در سال 2017 میلادی یک میلیون و 350 هزار بشکه خواهد بود.

**کاهش برآوردها از تولید نفت آمریکا برای 2017 و 2018 میلادی

به گزارش نشریه پلتس، اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی خود را از تولید نفت ایالات متحده برای سال جاری و آینده میلادی کاهش داد اما همچنان انتظار دارد تولید داخلی نفت این کشور در سال 2018 میلادی رکوردشکنی کند.

این اداره پیش بینی کرد، تولید روزانه نفت آمریکا در سال جاری میلادی 9 میلیون و 250 هزار بشکه و در سال آینده میلادی 9 میلیون و 840 هزار بشکه باشد.

هر دو تخمین به ترتیب 100 هزار و 70 هزار بشکه در روز کمتر از برآورد ماه گذشته این اداره است.

طبق اعلام اداره اطلاعات انرژی، تولید نفت آمریکا در سال 2018 میلادی به بالاترین رقم تاریخی خود می رسد.

**انتظار بدون تغییر ماندن میانگین قیمت جهانی نفت در 2017 و 2018 میلادی

به گزارش نشریه پلتس، اداره اطلاعات انرژی آمریکا مانند ماه گذشته پیش بینی کرد که میانگین قیمت شاخص نفت دبلیو تی آی در سال 2017 میلادی به 48 دلار و 83 سنت و در سال آینده میلادی به 49 دلار و 58 سنت برسد.

این اداره انتظار دارد، میانگین قیمت نفت خام برنت در سال جاری میلادی با 65 سنت کاهش نسبت به برآورد پیشین، به 51دلار و هفت سنت برسد و در سال 2018 میلادی مانند انتظار ماه گذشته 51 دلار و 58 سنت باشد.

منبع:خبرگزاری ایرنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر