/
۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸
اولاد قباد نماینده تهران در مجلس:

پالایشگاه تهران نقش مهمی در آلودگی هوای پایتخت دارد/شهردار جدید تهران به فکر فروش تراکم نباشد

اولاد قباد نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام شهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت پیگیری آلودگی کلان شهرها به ویژه شهر تهران گفت شهردار جدید پایتخت دیگر نباید به فکر فروش تراکم در این شهر باشد.
نویسنده:‌
کد خبر : ۱۰۳۳

نبض نفت- فریده اولاد قباد نماینده مردم حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلام شهر و عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در یک مصاحبه اختصاصی با پایگاه خبری نبض نفت در مورد نقش پالایشگاهها در آلوده کردن شهرهای بزرگ از جمله تهران گفت: پالایشگاه تهران به علت نزدیکی به شهر و گازهای تولیدی، نقش مهمی در آلودگی هوای تهران دارد. این آلودگی هوا باعث تعطیلی مدارس ما در پاییز و زمستان می‏ شود و این تعطیلات آسیب های زیادی به دنبال خود دارد. این عضو کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا افزود: من معتقد هستم برای آلودگی هوای شهر تهران باید یک فکر اساسی کنیم. استهسال انرژی های نو و دور کردن پالایشگاههای نفت از شهرها باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین لازم است حریم شهر به ویژه برای کلان شهر تهران توسط شهردار و شورای شهر جدی گرفته شود. در حال حاضر حدود 39 هزار هکتار از فضای شهر تهران و اطراف آن به فضای سبز اختصاص پیدا کرده و جنگل کاری شده است. این نماینده تهران در ادامه اظهار داشت: با توجه به رشد جمعیت در شهر تهران و بحث حاشیه نشینی باید به بحث حریم شهر تهران توجه ویژه‏ای داشته باشیم.

اولاد قباد به شهردار جدید تهران توصیه کرد تراکم فروشی در تهران را رها کرده و شهر تهران را دیگر نفروشد. وی در این خصوص گفت: در زمان گذشته تراکم فروشی خیلی زیاد بود اما شهردار جدید باید به این موضوع بیشتر کند. وی تریج فرهنگ دوچرخه سواری برای صاحبان خودروهای تک سرنشین را یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوای تهران ذکر کرد.

نماینده مردم حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلام شهر در مجلس در پاسخ به این سئوال که بنزین مصرفی چقدر بر آلودگی هوای تهران تاثیر دارد گفت: گازهای تولید شده ناشی از مصرف بنزین و اثرات آنها را نمی توانیم کمرنگ ببینیم. بنزین یورو4 هم که در حال حاضر استفاده می کنیم به نظر من باید مورد بازنگری قرار گیرد تا میزان آلایندگی آن کمتر شود.

وی در خصوص رابطه فراکسیون محیط زیست مجلس با سازمان حفاظت محیط زیست نیز گفت: ما در فراکسیون محیط زیست مجلس با سازمان حفاظت محیط زیست تعامل بسیار خوبی داریم. با حضور آقای کلانتری در سازمان حفاظت محیط زیست امیدواریم این تعامل بیشتر شود. از آقای کلانتری می‏خواهیم که به صورت جدی پیگیر مسایل و سیاست های کشور در خصوص بحث های محیط زیستی باشند. ما هم در فراکسیون محیط زیست مجلس در رابطه با آلودگی هوا وسایر چالش های محیط زیستی کشور تلاش می کنیم و به کلان شهرها خصوصاً کلان شهر تهران نیز توجه ویژه خواهیم داشت.

سیدمسعود حسینی- پایگاه خبری نبض نفت

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر