/
۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱

با طرح ویژه مسکن بانک ملی ایران خانه دار شوید!

طرح ویژه مسکن بانک ملی ایران با در اختیار قرار دادن همزمان دو مزیت دریافت سود سپرده و نیز بهره مندی از تسهیلات خرید و ساخت مسکن به مشتریان، فرصتی مناسب برای خانه دار شدن در بازار مسکن است.
کد خبر : ۱۰۴۹۰

به گزارش نبض نفت به نقل ازروابط عمومی بانک ملی ایران، طرح ویژه مسکن نوعی انحصارشکنی در حوزه این تسهیلات و در راستای کمک به رونق بازار مسکن است که می تواند قدرت تسهیلات دهی در نظام بانکی را نیز افزایش دهد.

با این اتفاق تسهیلات گیرندگان از این پس می توانند میان روش های تسهیلات گیری در حوزه مسکن، قدرت انتخاب داشته باشند.

بر این اساس، طرح ویژه مسکن در بانک ملی ایران از نیمه دی ماه سال گذشته رونمایی و اوراق آن در اردیبهشت ماه امسال در سه نماد در بازار فرابورس گشایش یافت که خرداد ماه نیز نخستین پرداخت تسهیلات به یکی از متقاضیان صورت گرفت.

طرح ویژه مسکن بانک ملی ایران در شرایطی که مشتریان نیاز به تامین مالی فوری برای خرید مسکن نداشته باشند، شرایطی بسیار جذاب محسوب می شود. متقاضیان استفاده از این تسهیلات می توانند با سپرده گذاری هر182 میلیون ریال، به ازای هر یک ماه ماندگاری، یک برگ اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن دریافت کنند که هر برگ اوراق قابلیت تبدیل شدن به پنج میلیون ریال تسهیلات با نرخ سود 17.5 درصد را دارد. در این طرح به مبلغ سپرده مشتریان 10 درصد سود سالیانه تعلق می گیرد.

دریافت تسهیلات با سود 17.5 درصد به همراه دریافت سود 10 درصد بابت سپرده بانکی در این طرح، هر متقاضی خرید مسکن را به افتتاح این حساب ترغیب می کند.

از دیگر مزایای منحصر به فرد طرح مسکن بانک ملی ایران، عدم محاسبه سن بنا در دریافت تسهیلات بانکی است. نکته قابل توجه دیگر برای استفاده کنندگان از این طرح، عدم الزام به دریافت تسهیلات بانکی است.

پیش از این سپرده گذاران، برای دریافت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن الزام داشتند و حتی پس از مدتی به دلیل عدم استفاده از تسهیلات، امتیاز آنها از بین می رفت، اما طرح ویژه مسکن بانک ملی ایران این امکان را ایجاد کرده که مشتری حتی در صورت انصراف از دریافت تسهیلات، نه تنها از محل فروش اوراق حق تقدم سود کسب کرده، بلکه سود حاصل از سپرده اولیه را نیز با همان نرخ 10 درصد دریافت کنند.

همچنین نداشتن شرط سنی برای استفاده از تسهیلات مسکن بانک ملی ایران، یکی دیگر از مزیت های رقابتی آن در بازار کنونی است. بر این اساس کودکان زیر 18 سال نیز می توانند از امکانات این تسهیلات استفاده کنند، تا جایی که افتتاح حساب تسهیلات مسکن بانک ملی ایران از روز نخست تولد هم امکان پذیر است.

سقف تسهیلات انفرادی در تهران به ازای هر نفر 600 میلیون ریال به همراه 100 میلیون ریال تسهیلات جعاله است و زوجین می توانند تا سقف یک میلیارد و 200 میلیون ریال از این تسهیلات استفاده کنند.

دوره بازپرداخت این تسهیلات حداکثر 12 سال و دوره بازپرداخت تسهیلات جعاله حداکثر سه سال است. اوراق گواهی حق تقدم مسکن بانک ملی ایران از تاریخ صدور به مدت دو سال اعتبار دارند و حداکثر یک ماه پس از پایان مهلت انقضای اوراق، امکان دریافت تسهیلات مسکن از طریق شعب بانک میسر است.

 

 ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر