/
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷

دولت لایحه جامع انرژی را به مجلس ارائه کند

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس خواستار تدوین لایحه جامع انرژی از سوی دولت و ارایه آن به مجلس شد.
کد خبر : ۱۰۵۱

نبض نفت- حسین امیری‌خامکانی اظهار داشت: در برنامه پنجم مقرر شده بود که دولت در سال اول اجرای برنامه سند راهبردی انرژی کشور را تدوین کند و بعد از آن لایحه جامع انرژی کشور به بحث و بررسی گذاشته شود. دولت اخیرا و در سال آخر برنامه پنجم، سند راهبردی انرژی را ابلاغ کرده که البته این مقدمه ای برای لایحه جامع انرژی است و امیدواریم این لایحه هر چه زودتر از سوی دولت تدوین و به مجلس ارجاع شود.
نماینده مردم زرند در مجلس با بیان اینکه «این لایحه پس از ارسال به مجلس باید در کمیسیون‌های تخصصی و مرکز پژوهش‌های مجلس مورد بررسی قرار گیرد» افزود: تدوین لایحه جامع انرژی نیاز به همکاری‌ وزارتخانه‌های مختلف و دستگاه‌های متعدد دارد و مسائلی مثل جایگزینی خودروهای فرسوده، استاندارد سازی سوخت خودروها، مصرف انرژی و غیره باید در آن گنجانده شود. همچنین ما نیاز داریم برای کاهش وابستگی انرژی به حامل‌های فسیلی و توجه بیشتر به انرژی‌های تجدیدپذیر خورشیدی، برقی و بادی برنامه ریزی کنیم.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره برخی پیشنهادات مبنی بر ادغام وزارتخانه‌های نفت و نیرو و تشکیل وزارت انرژی نیز گفت: در حال حاضر وزارت نیرو حوزه وسیعی را شامل می‌شود. فقط مساله آب و فاضلاب به اندازه یک وزارتخانه از یک وزیر انرژی می‌گیرد و با توجه به بحران‌های خشکسالی و تنش‌های آبی اهمیت زیادی برای کشور دارد، چرا که متاسفانه بحران آب خیلی زودتر از آنچه که فکر می‌کردیم، به وجود آمده است و ما نیاز به حضور وزیری توانمند و با تجربه داریم که بتواند در حوزه آب و برق ساماندهی لازم را انجام دهد.

 منبع: خبرگزاری ایسنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر