/
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵

جهش ۱۴۷درصدی درآمد نفت دولت /کسب ۲۶ هزار میلیارد تومان در ۴ ماه

بر اساس آمارهای بانک مرکزی؛ درآمدهای نفتی کشور با رشد ۱۴۷ درصدی در ۴ ماهه ابتدایی امسال از ۲۶ هزار میلیارد تومان عبور کرده است.
کد خبر : ۱۰۵۲

نبض نفت- بر اساس آمارهای بانک مرکزی، در 4 ماهه ابتدایی سال جاری 26.1 هزار میلیارد تومان درامد از محل فروش نفت و فرآورده های نفتی  نصیب کشور شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 147 درصدی مواجه بوده است
بر این اساس منابع حاصل از ارزش نفت خام در این مدت 18.9 هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 136 درصد رشد تجربه کرده است. از سوی دیگر منابع حاصل از صادرات  فرآورده‌های نفتی و میعانات گازی 5.5 هزار میلیارد تومان بوده که با رشد 207 درصدی همراه بوده است.
رشد 147 درصدی درامدهای نفتی در این مدت در حالی محقق شده که با مقایسه درآمدهای نفتی همین ماه در سالهای 94 و 95شاهد افت 25 درصدی درامدهای نفتی کشور بوده ایم.
در قانون بودجه سال جاری، سهم درامد نفتی مصوب 114 هزار میلیارد تومان است. همچنین سهم درآمد دولت از کل واگذاری دارایی های سرمایه‌ای، 119 هزار میلیارد تومان بوده که درامد از محل فروش نفت 97درصد آن را تشکیل میدهد.
اخیرا مرکز آمار ایران رشد اقتصادی 3 ماهه کشور را اعلام کرده که بر اساس آن رشد بدون نفت 7 درصد و رشد اقتصادی با نفت 6.5 درصد بوده است. در حالی بر اساس آمارهای مرکز آمار رشد اقتصادی با نفت منفی بوده است که در ماههای نخست سال جاری همواره شاهد رشد چشم گیر درآمدهای نفتی کشور بوده‌ایم.

 منبع خبرگزاری تسنیم 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر