/
۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲

امضای تفاهم‌نامه کمیته جوانان صنعت نفت ایران با قزاقستان

کمیته جوانان صنعت نفت ایران در شورای جهانی نفت پس از امضای تفاهم‌نامه با قزاقستان، اولین کارگاه بین‌المللی توسعه کمیته جوانان را برگزار کرد.
کد خبر : ۱۰۸۷

نبض نفتکیوان میلادی - نماینده کمیته جوانان صنعت نفت ایران در شورای جهانی نفت - در این رابطه گفت: شورای جهانی نفت( world petroleum council) باهدف فراهم کردن فضایی موثر برای طرح و حل موضوعات و چالش های مهم پیش روی صنعت نفت جهان و به اشتراک گذاری تجارب، یافته ها و فناوری‌های نوین در کشف و توسعه میادین هیدروکربوری تشکیل شده است که ۷۰ کشور فعال نفتی در آن به فعالیت می پردازند.

وی گفت: یکی از بخش‌های مهم این شورا کمیته جوانان است که هدف آن تقویت و بکارگیری نیروی جوان، حل چالش ها و تربیت مدیران و رهبران آینده این صنعت است. در این میان ایران به عنوان بزرگترین و فعال ترین کمیته جوانان شورای جهانی نفت در بیست و دومین کنگره جهانی نفت درخشش بی بدیلی داشت تا جایی که مسئولیت توسعه کمیته‌ جوانان کشورهای دیگر به ایران واگذار شده و حال در اولین مرحله از این حرکت بزرگ، کمیته جوانان صنعت نفت ایران در قزاقستان، اولین تفاهم نامه بین المللی همکاری خود را با حضور رایزن اقتصادی سفارت ایران در قزاقستان و در پاویلیون ایران به امضا رساند.

میلادی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت کشور قزاقستان در جذب سرمایه گذاری خارجی در حوزه نفت و انرژی و همینطور استفاده چشمگیر از مدیران ارشد جوان در بدنه وزارت انرژی این کشور، تفاهم نامه امضا شده می تواند نوید بخش مناسبات بیشتری با این کشور در حوزه های مختلف صنعت نفت و به اشتراک گذاشتن تجارب بدست آمده طرفین باشد. مفاد مهم این تفاهم نامه که مورد استقبال مدیران ارشد کنگره جهانی نفت نیز قرار گرفته است، شامل تعریف و اجرای پروژه های مشترک در جهت حل چالش های صنعت نفت، تسهیم تجارب و انتقال دانش جهت ارتقا کمیته جوانان کشور قزاقستان، همکاری جهت انتقال تکنولوژی و دانش با توجه به نیاز و قوانین هر دو کشور، برگزاری کارگاه ها، سمینارها و کنفرانس های مشترک، همکاری جهت استاندارد سازی تجهیزات صنعت نفت و گاز، ایجاد شرایط کارآموزی برای اعضای کمیته جوانان هر دو کشور، اجرای تورهای تخصصی و معرفی فرصت های سرمایه گذاری و همچنین شرکت های توانمند دو کشور خواهد بود.

گفتنی‌است، کمیته جوانان صنعت نفت ایران در شورای جهانی نفت پس از امضای تفاهم نامه با غنیمت فرصت حضور دو تیم، اولین قدم در جهت این همکاری مشترک را نیز برداشته و اولین کارگاه بین المللی توسعه کمیته جوانان توسط تیم اعزامی ایران با هدف آشنایی با ساختار و تجربیات موفق خود و همچنین آگاهی از توانمندی ها و زیرساخت های قزاقستان برگزار کرد.

منبع:خبرگزاری ایسنا

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر