/
۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱
رئیس جمهور ارمنستان مطرح کرد

نقش تهاتر گاز ایران و ارمنستان به لحاظ امنیت دو کشور

رییس جمهوری ارمنستان در آستانه سفر به ایران در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا تاکید کرد، موقعی که ما می گوییم با ایران روابط حسنه ای داریم، فقط در حد حرف نیست.
کد خبر : ۱۰۹
نبض نفت- سرکیسیان که قرار است به همین منظور در راس هیئتی مرکب از وزرای خارجه و زیرساخت های انرژی و منابع طبیعی ارمنستان به تهران سفر کند اظهارداشت: ما هنوز از پتانسیل بزرگ موجود در گسترش روابط تجاری و اقتصادی اعم از افزایش حجم مبادلات اقتصادی و پروژه های سرمایه گذاری و حمل و نقل، انرژی و زیر ساخت ها به صورت کامل استفاده نکرده ایم.

وی در خصوص موضوع تهاترگاز و برث دو کشور گفت: پروژه تهاتر گاز و برق نه فقط از لحاظ سودمندی اقتصادی بلکه از دیدگاه امنیت انرژی دو کشور نیز مهم است. 
سرکیسیان تصریح کرد:هم اینک حجم تهاتر گاز و برق با قابلیت خطوط برق موجود بین دو کشور محدود است و در جهت افزایش آن از طریق احداث خط سوم انتقال برق گام های مشخص برداشته می شود. در این زمینه تحقق پروژه ها نه فقط همکاری در بخش انرژی را گسترده تر می کند بلکه این امکان را فراهم خواهد کرد که همکاری در راستای واردت گاز و در آینده شاید هم برای ترانزیت آن گسترش یابد
.
وی با بیان اینکه دوستی ارمنستان، روسیه و ایران سد مستحکمی در مبارزه با افراط گرایی است خاطرنشان کرد: ایران، ارمنستان و روسیه چه از لحاظ روابط دوجانبه و چه از دیدگاه همکاری های سه جانبه، کشورهای دوست هستند. 
رئیس جمهور ارمنستان مناطق آزاد دو کشور را گامی برای گسترش روابط دانست و یادآورشد: ما علاقه مندیم که همکاری متقابل سودمندی را با توجه به واقعیت منطقه آزاد تجاری سیونیک که در دست اجرا است و نیز منطقه آزاد تجاری ارس گسترش دهیم. 

ایرنا

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر