/
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰

از پول خودم یک میلیارد به دختر فلاح هدیه دادم/فلاح عضو هیات مدیره بود

بابک زنجانی در خصوص اموالی که به متهم ردیف سوم داده است،گفت: از پول خودم یک میلیارد به متهم ردیف سوم هدیه دادم.
کد خبر : ۱۱۰۵

نبض نفت- صبح امروز چهاردهمین جلسه رسیدگی به اتهامات شرکای بابک زنجانی در شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه قاضی مقیسه خطاب به حضار گفت: در جلسه امروز از آقای بابک زنجانی دعوت شد تا در دادگاه حضور یابند تا برخی ابهامات را روشن کنند و نقش آقایان فلاح و شمس را در این پرونده مشخص کنند.

قاضی مقیسه بابک زنجانی را به جایگاه احضار کرد و از او خواست در خصوص موضوع فروش بانک اس آی آی بی به بانک ملت توضیح دهد.

زنجانی: مدارک جدیدی به دستم رسیده است

زنجانی در ابتدای توضیحات خود گفت: مدارک جدیدی به دست من رسیده که باید آنها را به دادگاه بگویم.

قاضی مقیسه هم خطاب به متهم گفت: این جلسه دادرسی برای شما نیست پس فقط به سوالاتی که می‌پرسیم پاسخ دهید. فقط راجع به پرونده بانک ملت و اس آی آی بی صحبت کنید چون شما به عنوان مطلع احضار شدید.

در ادامه زنجانی در خصوص همکاری با وزارت نفت توضیح داد: ما در برج چهار سال 91 کار خود را با وزارت نفت شروع کردیم اما اقدامات ما با آقایان شمس و فلاح به قبل از سال 91 برمی‌گردد. مثلا در سال 90 هواپیماهای خریداری شده توسط آقای شمس را داشتیم و در خرداد ماه آن سال قشم ایر را افتتاح کردیم. از آقای فلاح هم آن زمان که در شرکت غدیر فعالیت می‌کردند دعوت کردم تا کارهای هلدینگ سورینت را سروسامان بدهند.

قاضی مقیسه از متهم ردیف اول پرسید: پس آقای فلاح اینجا شریک بودند.

زنجانی پاسخ داد: خیر، ایشان فقط عضو هیئت مدیره بودند و شراکتی نداشتند.

استخاره متهم ردیف سوم برای همکاری با زنجانی

زنجانی ادامه داد: زمانی که می‌خواستیم با وزارت نفت کار کنیم از وزارت اطلاعات با ما تماس گرفتند و گفتند که آقای فلاح را از مجموعه خود حذف کنید، ایشان استخاره کردند و گفتند من باید در خدمت آقای زنجانی باشم.

بابک زنجانی خاطرنشان کرد: اینکه می‌گویند ما اف آی آی بی را چهار میلیون دلار خریدیم و 90 میلیون دلار فروختیم اشتباه است. در خصوص بانک اف آی آی بی دو بخش وجود دارد یکی مربوط به بخش لایسنس بانک است یکی هم مربوط به اموال و دارایی‌های بانک ما لایسنس بانک را چهار میلیون دلار خریدیم و آن را هفت میلیون دلار فروختیم. باقی 90 میلیون دلار مربوط به اموال و دارایی‌ها، ساختمان و دیگر متعلقات بانک است. ما کلا در جابجایی بانک اف آی آی بی سه میلیون یورو سود کردیم. آقای فلاح در پروژه‌های نفتی ما دخیل نبودند.

قاضی مقیسه گفت: پس به چه منظور این پول را به فلاح دادید.

زنجانی گفت: به خاطر اینکه ایشان بیزنس می‌کردند و کار می‌کردند.

مقیسه گفت: ایشان چه کار می‌کردند که سه میلیون دلار باید دریافت می‌کردند.

زنجانی پاسخ داد: همکاری ، بیزنس و امثال این کارها.

قاضی در خصوص هدایایی که زنجانی به متهم ردیف سوم داده بود پرسید؟:این اموالی که داده اید آیا هدیه بوده و یا بابت‌شان پول گرفته‌اید خانه تهران و کیش چقدر می‌ارزید و خانه تهران کجاست؟

زنجانی در پاسخ گفت: این مسائل مربوط به حساب و کتاب های ما قبل از ماجرای شرکت نفت است و مربوط به سال‌های 88 ، 89 و 90 می‌باشد.

مقیسه گفت: شما در تمام اقاریر خود گفته‌اید که من اینها را هدیه کرده‌ام.زنجانی پاسخ داد:‌ در نهایت قرار بود فلاح از تمام شرکت‌هایی که در آن عضو هیئت مدیره است سه درصد سود بگیرد.

مقیسه گفت: شما یک میلیارد هدیه به دختر ایشان داده‌اید.

زنجانی: از پول خودم یک میلیارد هدیه دادم

زنجانی گفت: بله، از پول خودم بود.

مقیسه گفت: خانم آقای فلاح اقرار کرده است که بابت این خانه‌ها هیچ پولی نداده.

مقیسه پرسید: خانه تهران کجا بود آن زمان چقدر ارزش داشت و الان چقدر می‌ارزد؟

زنجانی پاسخ داد: خانه در شهرک غرب است آن زمان شش میلیارد تومان می‌ارزید و الان حدود 50 میلیارد تومان. آقای قاضی شما الان به دنبال چه می‌گردید که این سوال‌ها را می‌پرسید. در آن زمان کلا 14 میلیارد و 800 میلیون تومان به آقای فلاح هروی پرداخت کردم که همه این ویلاها و آپارتمان‌ها جزو همین مقدار است.

مقیسه با اشاره به پرونده خرید بیمارستان پارسیان گفت: شما در آنجا 25 میلیارد به آقای فلاح هروی داده‌اید؟

زنجانی پاسخ د اد: خیر؟ این ادعا را دادستانی دارد ما بیمارستان پارسیان را به مبلغ 50 میلیارد تومان خریداری کردیم اما بعد از اینکه مشخص شد سند آن جعلی است قصد پس گرفتن پول را داشتیم که گفتند 25 میلیارد آن را آقای فلاح گرفته است.

منبع: خبرگزاری موج

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر