/
۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
ایران پلاست به کار خود پایان داد

سایه روشن برگزاری نمایشگاه بین المللی ایران پلاست

۵۰۰ شرکت داخلی و ­۱۶۵ شرکت ­خارجی از ۳۵ کشور در این دوره از نمایشگاه،­ آخرین دستاوردهای خود در زمینه صنعت پلاستیک و صنایع وابسته را به نمایش خواهند گذاشتند
کد خبر : ۱۱۲۹۴

 به گزارش نبض نفت دواز دهمین دوره نمایشگاه بین المللی ایران پلاست تهران به پس از استقبال 5 روزه از صاحبان صنایع مرتبط و مدعوین و علاقمندان به این صنعت در محل دائمی نمایشگاه بین المللی به کار خود پایان داد.

نمایشگاه بینالمللی ایران پلاست در ۲۰ سالن و در­فضایی مشتمل بر۳۰ هزار متر مربع برگزار شد و کشور هایی از جمله آلمان، ایتالیا، سوئیس، اتریش، قبرس، بلژیک، صربستان، تایلند، یونان، هند، هلند، ترکیه، چین، تایوان و کره جنوبی دراین دوره از نمایشگاه حضور داشتند
رضا خلج مدیر دوازدهمین دوره نمایشگاه بین
المللی ایران پلاست هدف از برگزاری این نمایشگاه را فراهم کردن زمینهای برای رونق بازار صنایع پلاستیک داخلی و تسهیل روند بازاریابی جهانی و حضور این بخش از صنعت کشور در بازارهای جهانی عنوان کرد.
­۵۰۰
شرکت داخلی و ­۱۶۵ شرکت ­خارجی از ۳۵ کشور در این دوره از نمایشگاه،­ آخرین دستاوردهای خود در زمینه صنعت پلاستیک و صنایع وابسته را به نمایش خواهند گذاشتند
این نمایشگاه در چهار گروه مواد اولیه، کالاهای ساخته شده و نیمه‌ساخته، ماشین
آلات و تجهیزات و خدمات برگزار شد.
گروه کالایی مواد اولیه  شامل :انواع آلیاژهای پلیمری - پلی استایرن - ‌ اتیلن و پلی اتیلن - انواع پلی آمیدها - انواع مستربچ - پلی پروپیلن ها -‌ آلیاژهای پی بی تی - کوپلیمرها - پلی یورتان - آمیزه های پی وی سی - الاستومرها - انواع افزودنیها - انواع رزینها -‌ انواع پودر و گرانول - ترکیبات قالب گیری - روان کننده ها - استابیلایزرها - انواع استئارات - مواد خام برای صنایع پلاستیک - رنگدانه ها - انواع پرکننده ها - چسب ها -‌ الیاف مصنوعی - پاک کننده ها - مواد اولیه برای صنایع مرتبط بود.
کالاهای ساخته شده و نیمه ساخته  شامل انواع محصولات پی وی سی ، یوپی وی سی و پلی پروپیلن - شرینک ، فیلم و ورق - انواع محصولات بسته بندی - نوار،‌ طناب و نخ -‌ انواع بطریهای پت انواع ظروف خانگی و صنعتی - پروفیل و محصولات لاستیکی و سیلیکونی - قطعات لاستیکی صنعتی - الیاف - قالب -‌ انواع پوشش و روکش - قطعات و محصولات فایبرگلاس - انواع مخازن و بشکه -‌ پالت و جعبه - انواع تسمه و واشر- توری و شبکه -‌ لوله و شلنگ - قطعات و محصولات کامپوزیت - انواع فوم و محصولات اسفنجی - انواع محصولات عایق بندی و درزگیر- قطعات و محصولات تزریقی - چرم مصنوعی - قطعات تمام شده برای صنایع خانگی ، ساختمان ، خودرو و بسته بندی - انواع محصولات یکبار مصرف بود.
در همین حال ماشین آلات و تجهیزات شامل انواع میکسر-‌ غلطک -‌ خردکن و آسیاب – فیلتر- خطوط کامپاوندینگ و بازیافت - انواع کوره های صنعتی - ماشین آلات و خطوط اکسترودر و اکستروژن - ماشینهای قالب گیری ، ریخته گری و تزریق -‌ انواع پرس-‌ ماشینهای پرکن-‌ ماشینهای برش و خم کن - انواع ماشینهای چاپ - ماشین آلات جوش پلاستیک - ابزار و تجهیزات کنترل فرآیند ،‌ کنترل دما ،‌ کنترل فشار و سایر ابزار کنترلی ، اندازه گیری و تستر- تجهیزات حمل و نقل و انتقال مواد -تجهیزات اتوماسیون و روبوتیک -‌ ماشین آلات شرینک پک و سایر ماشین آلات و تجهیزات بسته بندی - انواع خنک کننده و گرم کننده - کمپرسورها - سیستمهای تصفیه -‌ دستگاه های اندازه گیری و تست - سایر ماشین آلات -تجهیزات و قطعات جانبی مرتبط نیز در نمایشگاه دوازدهم حضور داشتنند.

ارزیابی مدعوین  از دوازدهمین هم آورد ایران پلاست

مدیر تولید کارخانه میران پلاست در گفتگو با نبض نفت درباره ارزیابی خود از نمایشگاه امسال بیان کرد با توجه به سابقه یکساله مان در حوزه ای که کار می کنیم از نظر تجهیزات و امکانات زیاد به بخش دولتی وابسته نبودیم و در تهیه مواد و تجهیزات هرچند مشکلاتی داشتیم ولی حمایت های کوچکی هم از سوی بخش دولتی انجام شده که  توانسته ایم نیازهایمان را برآورده سازیم.
رحیمی در رابطه با تحریم و تاثیر آن بر این صنعت گفت در تهیه مواد اولیه و تجهیزات مصرفی هم برای تولیدکننده و هم خریدار با مشکلاتی مواجه هستیم، قیمت ها روز به روز بالا می رود و توان خرید هم کمتر می شود و از سوی دیگر کسانی که توان مالی خوبی ندارند می تواند باعث خدشه در کارشان شود و متاسفانه مجبور می شوند از مواد ضایعات استفاده کنند که کار درستی نیست.
وی افزود  با توجه به رونق غرفه و به خصوص پوشیدن لباس سنتی خودمان بازدیدکننده خوبی داشتیم و از این تجربه راضی هستیم و امیدواریم هرساله در سراسر نمایشگاه های ایران شرکت کنیم.

نایب رییس هیئت مدیره شرکت اکام تجارت فرداد در گفتگو با نبض نفت گفت مدیران مجموعه ما دارای چندین سال تجربه در صنعت پلاستیک هستند اما مجموعه ما اولین سالی است که در این نمایشگاه حضور پیدا می کند.در این دوره نمایشگاه  شاید به نسبت سال گذشته بازدیدکننده کمتری دیده شد که دلیل آن احتمالا بالا رفتن قیمت ارز و شرایط موجود اقتصادی بود  اما اگر امکاناتش فراهم شود. می توان به راحتی به امر صادرات پرداخته و ما امیدواریم که این اتفاق هر چه زودتر تحقق یابد.

محسن طاهری در بحث ظرفیت های شرکت های خصوصی مطرح کرد اگر چه اینگونه شرکت ها محدودیت هایی دارند اما قدرت نقدینگی و پتانسیل خوبی دارند که با حمایت بیشتر دولت، بسترهای برطرف کردن این محدودیت ها میسر می شود. چرا که با توجه به حجم صادرات و کیفیت مواد پتروشیمی که ایران تولید میکند زمینه مناسبی در این خصوص فراهم است.

طاهری همچنین اضافه کرد اگر حمایت دولت به صورت کامل انجام گیرد بسیاری از موانع مرتفع گشته و در نهایت به گردش چرخه اقتصادی کشور منجر خواهد گشت.

 ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر