/
۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲

ساخت اولین جکت فاز ۱۱ پارس جنوبی توسط ایرانی‌ها

رییس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت از ساخت اولین جکت فاز ۱۱ پارس جنوبی توسط شرکت‌های ایرانی خبر داد و گفت: توتال به صورت مستقل اقدام به بررسی وضعیت شرکت‌های ایرانی کرده و شرکت مناسب برای ساخت اولین جکت را انتخاب کرده است که نام این شرکت در آینده‌ای نزدیک اعلام خواهد شد.
کد خبر : ۱۱۳۰

نبض نفت- رضا خیامیان ، با بیان اینکه طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی متشکل از سه جکت است، اظهار کرد: برای ساخت جکت اول، توتال به صورت مستقل عمل کرده و شرکت ایرانی مناسب را پیدا خواهد کرد. در حال حاضر اکثر جلسه‌ها برای ساخت جکت سوم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به جلسه توتال با سازندگان و پیمانکاران ایرانی گفت: در جلسه‌ای که توتال با سازندگان و پیمانکاران ایرانی برگزار کرد، معیارهای پذیرش شرکت‌های ایرانی را مشخص و نحوه ارزیابی این شرکت‌ها را اعلام کرد.

 رییس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت افزود: در این راستا روز گذشته جلسه ای با انجمن‌های نفتی در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد که در این جلسه راهکارهای افزایش میزا ن مشارکت شرکت های ایرانی در قراردادهای IPC مورد بررسی قرار گرفت.

خیامیان با تاکید بر اینکه شرایط شرکت‌های ایرانی با معیارهای توتال فاصله دارد، تصریح کرد: شرکت‌های ایرانی در چند سال اخیر کمتر در عرصه بین‌المللی فعالیت کرده‌اند. بنابراین نیاز به ساختارسازی مناسب دارند. از سوی دیگر معیارهای توتال فقط امور فنی نیست بلکه توتال به یک شرکت به صورت کلی نگاه می‌کند و همه مقررات و ضوابط را مورد بررسی قرار می‌دهد. در این راستا شرکت‌ها باید خوداظهاری کنند و پس از خوداظهاری شرکت‌ها توتال آنها را راستی‌آزمایی خواهد کرد.

وی با تاکیدبر اینکه شرکت‌های ایرانی کار مشکلی پیش رو دارند، اظهار کرد: چنانچه در زمینه ارتقای توانمندسازی سازندگان داخلی تمرکز نکنیم، فرصت را از دست خواهیم داد به همین دلیل شرکت‌های ایرانی اقدام به گرفتن مشاور کرده‌اند و قرار است این شرکت‌ها طبقه‌بندی شوند.

رییس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در ادامه با اشاره به ارسال رزومه توسط پنج شرکت ایرانی گفت: پیش از این قرار بود کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های ایرانی برای ساخت جکت‌ها تشکیل شود اما از آنجایی که فرصت توتال برای ساخت اولین جکت بسیار کم است، خود این شرکت به صورت مستقل وارد عمل شده و اقدام به بررسی شرکت‌ها کرده است.

خیامیان ادامه داد: بنابراین قرار است اولین جکت فاز ۱۱ پارس جنوبی توسط یک شرکت ایرانی که توسط توتال بررسی و انتخاب شده، ساخته شود. شنیده‌ها حاکی از آن است که توتال در این زمینه به نتایج اولیه رسیده اما هنوز به صورت رسمی اعلام نکرده است. نام این شرکت احتمالا ظرف یک ماه آینده اعلام خواهد شد.

منبع:خبرگزاری ایسنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر