/
۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۳
تلاش وزرای اتحادیه اروپا برای خارج نشدن ایران ازسیستم SWIFT

اقتصاد ایران در انتظار فصل دوم تحریم ها

وزرای دارایی کشورهای اتحادیه اروپا سعی دارند ، دولت رئیس جمهور آمریکا ، دونالد ترامپ را متقاعد کنند که ایران را از دسترسی به سیستم پرداخت SWIFTمنع نکند.
کد خبر : ۱۱۶۴۷

بر اساس خبرهای روزنامه Financial Timesوزرای اتحادیه اروپا قرار است در خصوص این درخواست در جریان دیدار با وزیر دارایی آمریکا استیون منوچین در اجلاس صندوق بین المللی ارز که این هفته در جزیره بالی برگزار می شود اطلاع دهند.

دیپلمات اروپایی در این باره به روزنامه گفت: " سوال ما این است: چرا باید تمامی کابل های برق را از ساختمان جدا کرد اگر می توان برق را روشن نمود. " 
وی خاطر نشان کرد: " اگر شما می توانید بانک را برای تحریم مشخص کنید پس لزومی ندارد که SWIFT را از ایران قطع کنید." 
یک فرد دیگر آشنا با این مسئله بیان داشت که اختلاف نظرهای مربوط به
SWIFT به " خرابکاری دیپلماتیک" منجر می شود. مقامات اروپایی که با نمایندگان امریکایی در ماه گذشته دیدار داشتند موفقیتی کسب نکردند. وی افزود: " ما به دولت آمریکا مراجعه کردیم اما این محاصره کامل است و آنها به استدلال های ما گوش ندادند."

این روزنامه خاطر نشان می کند که برخی مقامات و مردم نزدیک به اوضاع معتقدند که منوچین می خواهد از SWIFT حمایت کند تا نقض آمریکا را در سیستم جهانی تبادل اطلاعات حفظ نماید
وزیر خارجه آلمان در ماه اوت اعلام کرد که اتحادیه اروپا باید مشابه مستقل SWIFT ایجاد نماید تا از شرکت های خود در مقابل تحریم های آمریکا علیه ایران دفاع نماید. معاون وزیر خارجه ایران عباس عراقچی گفت که تهران امکان ایجاد سیستم موازی SWIFT را بعید نمی داند.

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر