/
۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲

رعایت دستورالعمل های استاندارد همسو با پایش دقیق نحوه اجرای آن در شمار مهم ترین اولویت های شرکت است

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت ملی حفاری ایران گفت: رعایت دستورالعمل های استاندارد همسو با پایش دقیق نحوه اجرای آن به منظور اصلاح، بروز رسانی و انطباق با شرایط داخلی و خارجی سازمان در شمار مهم ترین اولویت های شرکت است .
کد خبر : ۱۱۸۲۲

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، مهندس سپهر سپهری به مناسبت روز جهانی استاندارد در تشریح اقدامات صورت گرفته در زمینه توجه و کاربست استانداردها در این شرکت بزرگ صنعتی، افزود: در این راستا در چند سال گذشته، کمیته ای تحت عنوان استاندارد سازی شکل گرفته که فعالیت آن روی موارد مرتبط با لحاظ نمودن استانداردها و تطبیق آن با ماهیت کاری شرکت تمرکز دارد .

 وی اظهار کرد: اهتمام ویژه به ضوابط و دستورالعمل های استاندارد در جهت بهبود و ارتقاء کیفیت و کمیت خدمات و گرفتن سهم قابل توجه از بازار هدف داخلی و خارجی و تضمین و جلب رضایت مشتری،  اهمیت بالایی در حفظ جایگاه و رشد و بالندگی بیش از پیش شرکت در عرصه صنعت راهبردی حفاری در کشور خواهد داشت .

سپهری با استناد به اینکه استاندارد و استاندارد سازی یک ساز و کار بسیار مهم در جهت توسعه پایدار صنایع و فناوری های مختلف است، گفت: تدوین روش های استانداردهای هر صنعت از جمله صنعت حفاری و به دنبال آن پیاده سازی آن در سطوح مختلف اجرائی و عملیاتی بسیار حیاتی بوده و کلید توسعه پایدار این صنعت ، استاندارد سازی فعالیت ها و روش ها مبتنی بر تکنولوژی های نوین می باشد .

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت ملی حفاری ایران در پیوند با این مطلب، افزود: از جمله منافعی که استانداردسازی می تواند برای شرکت داشته باشد، افزایش ضریب ایمنی، کاهش ضریب حوادث، بهینه سازی هزینه ها، اجرای کار بر اساس اصول صحیح، همسان سازی فعالیت ها و افزایش راندمان کار است .

وی ادامه داد: به طور یقین مشتریان شرکت با اطمینان از بکارگیری روش های استاندارد و اجرای آن، نسبت به عملکرد کیفی خدمات اطمینان بیشتری خواهند داشت ضمن اینکه توجه به این امر از اصول مشتری مداری محسوب می شود .

سپهری خاطرنشان کرد: هم اندیشی ، همگرایی و وجود نگرش های یکسان در مباحث و فرآیندهای اجرایی باعث افزایش راندمان و چابکی در واحدهای ستادی و عملیاتی شرکت می شود و ضمن حذف فرآیندهای اضافی و هزینه ساز از چرخه فعالیت ها، زمینه افزایش کارایی و بهره وری بیشتر را فراهم می آورد .

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت ملی حفاری ایران گفت: از آغاز فعالیت صنعت نفت در  جهان و ایران بکار گیری روش ها و تجهیزات استاندارد در سر فصل کارها قرار دارد و به تبع صنعت حفاری نیز از استانداردهای خاص این صنعت جهت اجرای کارها بهره می گیرد و سال ها است روش های اجرایی استاندارد در سطوح مختلف این صنعت نهادینه و توسط کارشناسان و متخصصان بکار گرفته می شود .

وی افزود: از جمله این روش ها و دستورالعمل ها می توان به روش های اجرایی کار در دستگاه های حفاری خشکی و دریایی و تهیه مجموعه مقررات حفاری چاه های نفت و گاز از صفر تا صد (Drilling Policy) که در شرکت ملی حفاری ایران تدوین شده است اشاره کرد .

سپهری در ادامه بکارگیری استانداردهای  بین المللی صنعت حفاری را از سوی این شرکت یادآور شد و خاطرنشان کرد: شرکت ملی حفاری ایران همچنین به عنوان یکی از اعضای انجمن شرکت های حفاری نفت و گاز ایران تلاش خود را بر روی کاربست ضوابط استانداردهای مختص این صنعت معطوف داشته  است .

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت ملی حفاری ایران گفت: در این راستا علاوه بر اعمال ضوابط استاندارد در بخش های عملیاتی، فنی و پشتیبانی، در بحث ساخت قطعات و تجهیزات کاربردی در صنعت حفاری ،این شرکت ضمن تعامل با سازندگان و صنعتگران داخلی، همواره اجرای ضوابط استانداردهای تعریف شده صنعت نفت در بخش ساخت و تولید قطعات و تجهیزات را از اولویت های اساسی در کار می داند .

وی با تاکید بر اهتمام ویژه این سازمان به الزامات سیستم مدیریت کیفیت و با اشاره به عضویت این شرکت در انجمن مدیریت کیفیت ایران، افزود: شرکت ملی حفاری ایران همه مساعی خود را بکار گرفته تا در زمینه  روز آمد سازی و دستیابی به آخرین استانداردهای مدیریت کیفیت براساس ISO 9001: 2015 و استقرار شاخص های آن در شرکت بیش از پیش زمینه توسعه و تعالی شرکت را مهیا سازد.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر