/
۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲

آغازبکار هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه‌های آب و برق با اشاره به برگزاری هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران، گفت: با وجود تحریم‌ها حدود 68 شرکت خارجی از 18 کشور صاحب فناوری و پیشرو در صنعت برق از جمله اتریش، آلمان، روسیه، ژاپن، انگلستان، چین و آمریکا در این رویداد بین‌المللی حضور خواهند یافت.
کد خبر : ۱۲۲۹۹

به گزارش نبض نفت به نقل از پاون، "صدیقه ببران" در گفت‌وگو (پاون)، با اشاره اینکه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران فردا برگزار خواهد شد، گفت: این رویداد بین‌المللی روز جمعه، یازدهم آبان‌ در نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران کار خود را آغاز می‌کند و تا 14 آبان‌ به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به حضور 415 شرکت داخلی فعال صنعت برق در این رویداد بین‌المللی به‌ رغم وجود تنگناهای اقتصادی، گفت: با وجود تحریم‌ها و فشارهای دولت آمریکا به کشورها و شرکت‌های بین‌المللی، حدود 68 شرکت خارجی نیز از 18 کشور صاحب فناوری و پیشرو در صنعت برق از جمله اتریش، آلمان، روسیه، ژاپن، انگلستان، چین، ایتالیا، فرانسه، سوئیس، کره جنوبی و آمریکا نیز در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق حضور خواهند یافت.

مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو با تاکید بر اینکه این رویداد بین‌المللی در فضایی به وسعت 39 هزار مترمربع برگزار خواهد شد، ادامه داد: در این نمایشگاه کارفرماها، مشاوران و پیمانکاران این عرصه حضور خواهند داشت و شرکت‌های تولیدکننده مرتبط با بخش روشنایی، گروه سیم و کابل، تابلوسازان، تجهیزات برقی، اتوماسیون و سیستم‌های ابزار دقیق و خطوط انتقال محصولات خود را در معرض نمایش قرار می‌دهند.

ببران با اشاره به اینکه در این نمایشگاه بخش مهمی از تولیدات حوزه انرژی‌های نو به نمایش گذاشته خواهد شد، تصریح کرد: در نمایشگاه امسال استقبال پررنگ و بی‌سابقه شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های نوپا، استقبال پرشور نشریات تخصصی و سایت‌های معتبر جهت حضور در نمایشگاه و درخواست‌های متعدد شرکت‌ها برای برپایی نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی و تخصصی فرصتی مغتنمی است برای فعالان بخش خصوصی که ضمن آشنایی با آخرین فناوری‌های این حوزه روندی هم افزا را در رسیدن به اهداف صنعت برق کشور دنبال کرده و نقشه راه مبتنی بر دستیابی به این اهداف را مد نظر قرار داده و در راستای تحقق آن بکوشند.

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه‌های آب و برق یادآور شد: در سال‌های اخیر و به ویژه از آغاز به کار دولت دوازدهم استفاده از توان داخلی، توجه به انرژی‌های تجدید پذیر، لزوم کاهش مصرف و ورود به مفهوم مدیریت تقاضا و هدایت صنایع به سمت نوسازی مبتنی بر کاهش مصرف انرژی بیش از پیش مورد توجه سیاستگذاران صنعت برق کشور در وزارت نیرو قرار گرفته و عرصه جدیدی را برای حضور پررنگ تر بخش خصوصی فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: از این رو هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق در شرایط جدید کشور که لزوم اتکا به توان و تولید داخلی بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود، می‌تواند نقطه آغازی دوباره در دستیابی به اهداف راهبردی صنعت برق از سوی بخش خصوصی باشد؛ اهدافی از جمله افزایش راندمان نیروگاه‌ها، افزایش سهم انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌برداری بیشتر از مدیریت تقاضا در بین مصرف کنندکان بخش‌های گوناگون که مبتنی بر رویکرد جدید وزارت نیرو در مدیریت توامان عرضه و تقاضا است.

مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو با تاکید بر اینکه عملکرد صنعت برق در سال‌های پس از پیروزی انقلاب جزو بزرگترین افتخارات جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود، عنوان کرد: در حال حاضر کشور ما از نظر ظرفیت نصب شده رتبه چهاردهم دنیا و در بین کشورهای منطقه نیز رتبه نخست را در این عرصه به خود اختصاص داده است. برقدار شدن 100 درصدی روستاهای بالای بیست خانوار کشور و همچنین افزایش تولید انرژی کشور به بیش از 290 میلیون کیلووات ساعت نیز بخش دیگری از افتخارات این صنعت بوده است.

ببران تاکید کرد: در این بین نباید از این مسئله مهم غافل شویم که دستاوردهای صنعت برق کشور بدون حضور، سرمایه گذاری و تلاش بخش خصوصی دست یافتنی نبود و سهم بزرگی از پیشرفت‌ها در این عرصه مرهون متخصصان و فعالان این بخش از اقتصاد کشور در صنعت برق است .امیدواریم که این نمایشگاه‌ علاوه بر اینکه به توسعه و پیشرفت صنعت برق کمک می‌کند بتواند مشکلات و چالش‌های بخش خصوصی را برای مشارکت با این صنعت مطرح و زمینه‌های لازم را برای برطرف کردن آن‌ها فراهم کند.

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران طی بازه زمانی 11 تا 14 آبان‌ از ساعت 9 تا 17 در نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران پذیرای بازدید کنندگان است.

برگزاری نشست‌های تعاملی دولت و بخش خصوصی در نمایشگاه صنعت برق

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه‌های صنعت آب و برق از برگزاری نشست‌های تعاملی بین دولت و بخش خصوصی به‌عنوان اقدام ابتکاری این وزارتخانه در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران خبر داد.

 "صدیقه ببران" با اشاره به ضرورت ایجاد بستر تعامل و ارتباط دوسویه بین دولت و بخش خصوصی افزود: در نخستین روز از برگزاری هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران، نشست تعاملی وزیر نیرو با تشکل‌ها و فعالان بخش خصوصی صنعت برق با موضوع "چالش‌ها و راهکارهای توسعه صنعت برق ایران" به منظور ایجاد تعامل بیشتر با این بخش برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو ادامه داد: در روز دوم این نمایشگاه، نشستی با عنوان "چالش‌ها و راهکارهای تحقق اهداف صادراتی صنعت برق" با هدف رفع مشکلات و دستیابی به راهکارهای نوین در توسعه صنعت برق با حضور مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنایع برق و آب با حضور مدیران حوزه برق بخش دولتی و خصوصی، تشکل‌ها و سندیکای برق، برگزار خواهد شد.

ببران با اشاره به تدارک برگزاری سه کارگاه تخصصی ویژه خبرنگاران با حضور اساتید دانشگاه و مدیران صنعت برق در این نمایشگاه گفت: به‌ منظور افزایش سطح اطلاعات و آگاهی‌های رسانه‌ها و با هدف ایجاد سرمایه اجتماعی بین روزنامه‌نگاران تخصصی حوزه برق در کشور، کارگاه‌های آموزشی " انرژی‌های تجدیدپذیر و توسعه آن در ایران و جهان" ، " آشنایی با مفاهیم تولید در صنعت برق" و " آشنایی با چالش‌های بخش توزیع برق" به‌ ترتیب در روزهای دوازدهم، سیزدهم و چهاردهم آبان‌ماه از ساعت 14:30 تا 16 در نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو همچنین از برگزاری نشست‌های خبری با حضور مدیران و مسئولان حوزه برق کشور در سطوح مختلف ملی و استانی به عنوان دیگر برنامه‌های جانبی نمایشگاه برق خبر داد.

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران طی بازه زمانی یازدهم تا چهاردهم آبان‌ماه سال جاری با حضور 483 شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران پذیرای بازدیدکنندگان است.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر