/
۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹
معاون وزیر نیرو در پاسخ به نبض نفت خبرداد:

تعیین تکلیف آبهای ژرف سیستان و بلوچستان تا چند ماه آینده

معاون آب و آبفای وزیر نیرو با بیان این که کیفیت آب چاه ژرفی که در سیستان و بلوچستان زده شده در حال آزمایش است، از به نتیجه رسیدن این طرح طی آینده نزدیک و ظرف چند ماه آینده خبرداد.
کد خبر : ۱۲۳۰۸

دکتر عباس سروش در پاسخ به پرسش نبض نفت درباره بیان برخی از مطالب ضد و نقیض درخصوص به بهره برداری رسیدن بخشی از طرح انتقال آب دریای عمان و خلیج فارس به داخل کویر کشور در سال 98 از این موضوع اظهار بی اطلاعی کرد و توضیح داد: منابعی برای این طرح تخصیص داده شده است، یعنی اجازه آن داده شده است و باید شرکتهای خصوصی و صنعت برای تحقق این طرح کنسرسیومی تشکیل بدهند. وی ادامه داد: ما استانداران استانهایی که درمسیر این طرح هستند یعنی سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان{جنوبی} را درواقع مامور و توجیه کردیم و آنها دست اندرکار تشکیل این کنسرسیوم هستند.

به گفته وی دراین طرح درواقع آب را برای صنعت تهیه می کنند و صنعت آن را با قیمت واقعی می خرد و دولت برای شهرهایی که در مسیر هستند بسته به نیازشان آب را با قیمت تضمینی ، خرید تضمینی می کند.
معاون وزیر نیرو با تایید این که این آب برای شرب نیز استفاده می شود؛ درخصوص دسترسی به آبهای ژرف در سیستان و بلوچستان نیز گفت: دراین استان چاه ژرفی زده شده است و کیفیت آن دارد تست می شود. وی در پاسخ به این که این موضوع چه زمانی محقق می شود نیز گفت: در کوران آزمایش است، امیدواریم که درآینده نزدیک ظرف چند ماه آینده نتیجه بدهد.

تهیه و تولید: حسین بردبار

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

برچسب ها:

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر