/
۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹

جزئیات جدیدی از فهرست تحریم های آمریکا علیه ایران

درحالی که طرف اروپایی درحال رافتن مکانیزمی برای حمایت مالی ایران درقبلا تحریم ها است وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا، در مصاحبه ای با فاکس نیوز اظهار داشت کهتحریم های علیه ایرانکه روز دوشنبه اجرا خواهند شد، شامل بیش از 600 شرکت و فرد خواهد بود.
کد خبر : ۱۲۳۶۸



مایک پمپئو اعلام کرد وزارت خزانه داری در فهرست تحریم ها بیش از 600 نفر و شرکت از ایران را قرار خواهد داد؛ آنها (تحریم‌ها) باید بر رفتار رژیم ایران تأثیر بگذارند. این‌ها امید ما هستند. این دلیل سیاستی است که رئیس جمهور ترامپ دنبال می کند.

رقم اعلام شده توسط پمپئو پایین تر از رقمی است که استفان منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا پیش‌تر اعلام کرده بود. منوچین روز جمعه گفت که فهرست تحریم ها شامل بیش از 700 شخص حقیقی و حقوقی خواهد بود و حدود 300 نام جدید در فهرست تحریم های آمریکا وجود دارد.
پمپئو افزود که تحریم ها تا به حال تاثیر زیادی بر اقتصاد ایران داشته اند، زیرا شرکای اروپایی پیش‌تر کسب و کار خود را از ایران خارج کرده‌اند. وی همچنین اعلام کرد: "صدها شرکت ایران را ترک کرده‌اند".
"
ما در حال حاضر صادرات نفت خام ایران را بیش از یک میلیون بشکه در روز کاهش داده ایم. این تعداد (عرضه نفت ایران) همچنان کاهش خواهد یافت و چندین کشور در حال حاضر به طور قابل توجهی واردات نفت خود را کاهش داده‌اند، مدت زمان بیشتری لازم است تا (عرضه نفت ایران) به صفر برسد.
گفتنی است ششم اوت 2018 اولین موج تحریم های آمریکا علیه ایران که پس ازتوافقنامه هسته ایدر سال 2015 متوقف شده بود، دوباره به اجرا گذاشته شد. تحریم های آمریکا شامل محدودیت مرتبط با تجارت ایران در زمینه طلا و فلزات گرانبها و تحریم های هواپیمایی و خودرویی هستند. تحریم های نفتی ایران نیز از چهار نوامبر سال 2018 به مرحله اجرا در می آید. علاوه براین واشنگتن قصد دارد اقداماتی را علیه کشورهایی که با ایران همکاری می کنند صورت دهد و کشورهایی را که به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهند مجازات کند. واشنگتن از همین حالا تلاش می کند از فروش نفت ایران جلوگیری کند

ایجاد مکانیزم مالی پرداخت اروپا برای دفاع ایران از تحریم ها

اتحادیه اروپا ، در حال بررسی پارامترهای فنی مکانیزم پرداختی است، که شرکت های اروپایی را از تحریم های آمریکایی محافظت می کند.
براین اساس مارکوس ادرر سفیر اتحادیه اروپا در مسکو در گفتگویی با اینترفاکس بیان داشت این سیستم برای محافظت ازشرکت های اروپایی در برابر تحریم های آمریکا علیه ایران است که به زودی اجرا می شوند.
وی بیان داشت: « این مکانیزم کانال های پرداختی برای صادرات محصولات ایرانی از جمله صادرات نفت و همچنین واردات محصولات اروپایی به ایران را توسعه داده و پشتیبانی می کند و بدین ترتیب شرکت های اروپایی می توانند تجارت قانونی با این کشور داشته باشند.»
ادرر توضیح داد: « بررسی پارامترهای فنی ایجاد این مکانیزم ادامه دارد و من گمان می کنم که این مکانیزم در آینده ای نزدیک کارش را شروع کند از جمله به دلیل تحریم های جدید آمریکایی که قرار است از پنجم نوامبر تصویب شود.»
در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.


ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر