/
۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۲

روسیه ایران را برای رمزنگاری اقتصاد یاری می کند

انجمن روسی صنعت رمزنگاری و بلاک چین به نام «راکیب» یک توافقنامه همکاری با «آزمایشگاه های بلاک چین ایران» که یکی از سازمانهای مهم تخصصی ایران در زمینه ارائه تکنولوژی های دیجیتال به اقتصاد کشور می باشد، به امضاء رساند.
کد خبر : ۱۲۶۸۴

دنیس ریچکا، معاون رئیس شرکت "راکیب" اظهارکرد:راکیب به مدت طولانی و پیوسته با انجمن بلاک چین ارمنستان به نام «نور» همکاری می کند. این شرکت به همکاران ایرانی که به کنفرانس بین المللی ChainPoint 18 دعوت شده بودند، پیشنهاد همکاری داد. کنفرانس بین المللی ChainPoint 18 از 14 تا 15 نوامبر 2018 در ایروان برگزار شد.

وی خاطر نشان کرد که مرحله اول همکاری با ارائه خدمات مشاوره ای برای کمک به ایران برای ایجاد یک مکانیسم پایدار برای استفاده از ارز ملی رمزنگاری شده انجام خواهد شد.

«فعلا سطح تعامل ما در حد خدمات مشاوره ای خواهد بود. راکیب شامل شرکت هایی است که در زمینه های مختلف صنعت رمزنگاری ارز فعالیت می کنند شامل: ماینرها، معامله گر ها، توسعه دهندگان، فناورب بلاک چین، متخصصین امنیت اطلاعات و وکلا.

توسعه دهندگان و متخصصان فنی روسی به خاطر تجربیات و مهارت بالای شان درسراسر دنیا اعتبار بالایی دارند به خاطر همین علاقه همکاران ایرانی به استفاده از تجربه های ما زیاد است. راکیب یک پلاتفرم فعال برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات، دانش و تجربه، از جمله در سطح بین المللی است».

دنیس ریچکا در پاسخ به این سوال که مکانیسم ارز رمزنگاری شده چگونه کار می کند، پاسخ داد:

«در تئوری، مکانیسم باید با هدف ایجاد یک بازار داخلی با استفاده از پول دیجیتال در زندگی روزمره شهروندان ایجاد شود، از جمله در فروشگاه ها، ایستگاه های گاز، در سیستم بازنشستگی و غیره. همچنین، پول دیجیتال را می توان در اجرای قراردادهای دولتی مورد استفاده قرار داد. همه اینها باعث می شوند که یک بازار داخلی برای پول دیجیتال ایجاد شود و اگر سرمایه گذاران، از جمله خارجی ها، متوجه شوند که این بازار فعالانه فعالیت می کند و توسعه می یابد، مرحله بعدی ورود به بازارهای بین المللی خواهد بود.

اگر بخواهیم خلاصه کنیم، ایران می تواند از تجربه ونزوئلا استفاده کند. جایی که امکان استفاده از ال پترو به عنوان یک وسیله برای پرداخت مالیات، جریمه ها، سپرده ها و خدمات وجود دارد. پول دیجیتالی می تواند توسط افراد و اشخاص حقوقی از طریق وب سایت رسمی برای خرید و معامله در دسترس قرار بگیرد».

ریچکا درباره اینکه آیا از طریق این مکانیسم می توان تحریم های آمریکا را دور زد، گفت: اقتصاد رمزنگاری شده فراملی است و استفاده از اقدامات ممنوعه برای تنظیم آن بی اثر است.

انتظار می رود که با کمک مکانیسمی بر اساس بلاک چین، تهران بتواند تراکنش های مالی را انجام دهد در شرایطی که بانک های ایران از دسترسی به سوئیفت محروم شده اند.

ریچکا در مورد اینکه بورس های بزرگ ارزهای دیجیتال مانند بیت رکس و بیانس به خاطر تحریم های آمریکا ایران را در لیست سیاه خود قرار دادند گفت که این تاثیری در معامله پول دیجیتال ملی ایران نخواهد داشت.

او توضیح داد:تعداد زیادی بازار بورس بزرگ و متوسط آسیایی وجود دارند که منافع خودشان را در کار با مناطقی که اقتصاد آزاد دارند می بینند. از میان آنها می توان به بورس بزرگ "هوبی" و از بورس متوسط نیز می توان به "اوکی کوین" اشاره کرد. اینها همگی بستگی به شرایطی دارد که چگونه در چهارچوب موارد حقوقی ایران ارائه شود.

برچسب ها:

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر