/
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳

سفر وزیر نفت به روسیه برای انجام مذاکرات نفتی

مدیر شرکت لوک اویل گفت، وی روز سوم اکتبر در مسکو برای همکاری های نفتی با بیژن زنگنه وزیر نفت ایران دیدار خواهد کرد.
کد خبر : ۱۲۷۱

 نبض نفت- به نقل از رویترز، مدیر شرکت نفتی لوک اویل روسیه اعلام کرد، این شرکت قصد دارد در فاصله سال های 2018 تا 2027 به کمک پروژه هایی که در خارج از روسیه دارد، تولید نفت خود را در طی 100 میلیون تن در سال حفظ کند و سرمایه گذاری سالانه خود را در سطح 8 تا 8.5 میلیارد دلار حفظ نماید.

لوک اویل، دومین تولید کننده بزرگ نفت روسیه از کاهش تولید نفت از میادین واقع در غرب سیبری آسیب دیده و تلاش دارد با تمرکز در مناطق دیگری نظیر دریای خزر و عراق، میزان تولید خود را افزایش دهد. این شرکت همچنین به دنبال تولید نفت در ایران و مکزیک است.

ویگیت آلکپروف، مدیر شرکت لوک اویل در مراسم افتتاح تاسیسات گازی این شرکت در ازبکستان، جزئیات استراتژی سال های 2018 تا 2027 این شرکت را برای خبرنگاران تشریح کرد. وی افزود، جزئیات این استراتژی در نشست هیئت مدیره شرکت در ماه دسامبر مورد بحث قرار خواهد گرفت.

آلکپروف که خود نیز از سهامداران عمده لوک اویل است گفت، بودجه سال 2018 تا 2020 شرکت بر اساس نفت بشکه ای 50 دلار بسته شده است.

آلکپروف افزود، به رغم تحریم های جدید آمریکا علیه مسکو، لوک اویل که یک وارد کننده بزرگ فرآورده های نفتی در بازار اروپاست کار بر روی پروژه های اروپایی را ادامه خواهد داد.

آلکپروف همچنین در مورد پروژه های دیگر شرکت لوک اویل گفت، وی روز سوم اکتبر در مسکو با بیژن زنگنه وزیر نفت ایران دیدار خواهد کرد.

تهران پیشتر گفته بود انتظار دارد در طی 5 تا 6 ماه آینده قراردادهایی را با شرکت های روسی نظیر لوک اویل در زمینه توسعه میادین نفت و گاز این کشور منعقد نماید.

لوک اویل مشغول مذاکره با شرکت ملی نفت ایران برای مشارکت در توسعه مادین آب تیمور و منصوری در غرب ایران است.

مدیر شرکت لوک اویل افزود: «ما خیلی به هم نزدیک هستیم. ما (با ایران) اختلاف نظرهایی بر اساس میزان تولید و روند ورود به هر یک از مراحل کار داریم که اساسی نیستند.» وی اضافه کرد، اطمینان دارم که این اختلاف نظرها قابل حل هستند.

منبع:خبرگزاری تسنیم

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر