/
۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵

عدم تحویل سوخت به هواپیماهای ایرانی در اروپا از موضع سیاسی نیست

رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: تحویل ندادن سوخت توسط شرکت های بین المللی به هواپیماهای ایرانی در فرودگاه های کشورهای اروپایی، «از موضع سیاسی نیست.»
کد خبر : ۱۲۸۴۶

نبض نفت - «محمود واعظی » روز چهارشنبه در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: این یک تصمیم مربوط به شرکت های بین المللی است و چون با دلار معامله می کنند به هواپیماهای ایرانی سوخت نمی دهند.

وی با بیان اینکه دولت ها در عدم تحویل سوخت به هواپیماهای ایرانی در فرودگاه های اروپا و ترکیه هیچ گونه دخالتی ندارند، گفت: شرکت های سوخت رسان در این فرودگاه ها مربوط به بخش خصوصی هستند و با آمریکایی ها نیز مراوداتی دارند، بنابراین حاضر نیستند به هواپیماهای ایرانی سوخت تحویل دهند.

بر اساس قوانین ایکائو- سازمان جهانی هواپیمائی کشوری (ICAO) - فرودگاه های کشورهای عضو این سازمان مکلف به ارایه خدمات مساوی و به ویژه سوختگیری هواپیماهای دیگر اعضا هستند و این اقدام در فرودگاه های اروپایی بر خلاف قوانین بین المللی است.

بر اساس تحریم های ظالمانه آمریکا برخی از شرکت های اروپایی از تحویل سوخت به هواپیماهای ایرانی از روز 13 آبان ماه سال جاری خودداری می کنند که این موضوع، مشکلاتی را برای شرکت های ایرانی به وجود آورده است.

منبع: ایرنا


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر