/
۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵

اولین پالایشگاه تمام ایرانی در سوریه ساخته می‌شود

معاون فناوری و بین الملل پژوهشگاه نفت گفت: طراحی و ساخت اولین پالایشگاه تماما ایرانی پس از استقرار نسبی امنیت در سوریه اجرا می‌شود.
کد خبر : ۱۲۸۹

نبض نفت- اولین پالایشگاه تمام ایرانی در سوریه ساخته می‌شود، منصور بزمی در گفتگوبا خبرنگاران افزود : کار ساخت این پالایشگاه احتمالا در پایان امسال شروع خواهد شد .

وی تاکید کرد: پژوهشگاه صنعت نفت بزرگترین موسسه تحقیقاتی کشور است که تاکنون 130 اختراع آن در خارج از کشور به ثبت رسیده است .

بزمی گفت :پژوهشگاه صنعت نفت یکی از معدود موسسات تحقیقاتی کشور است که موفق به فروش دانش فنی خود به خارج از کشور شده است .

معاون فناوری و بین الملل پژوهشگاه افزود: در حال حاضر 7 واحد پالایشگاهی با دانش فنی ایرانی در حال فعالیت هستند و 2 واحد دیگر در حال نصب هستند که یکی از آنها در پاییز به سرانجام می رسد .

وی با تاکید بر تجاری سازی طرح های پژوهشگاه صنعت نفت تصریح کرد : تمام طرح های پژوهشگاه متقاضی محور است و ما تعاملات خوبی با دانشگاهها داریم .

بزمی گفت: هم اکنون تعداد قابل توجهی از دانشجویان دانشگاههای کشور در حال گذاراندن پایان نامه های خود در پژوهشگاه صنعت نفت هستند و درهای این پژوهشگاه به روی همه محققان باز است .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر