/
۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲

امضای تفاهم نامه ایران و فرانسه در زمینه پتروشیمی

تفاهم نامه همکاری مشترک بین پژوهشکده پلیمر ایران و انجمن پلاستیک فرانسه امضاء شد.
کد خبر : ۱۲۹۱

 نبض نفت- امضای تفاهم نامه ایران و فرانسه در زمینه پتروشیمی این تفاهم نامه که بین دنی ویان رئیس انجمن پلاستیک و کائوچوی فرانسه و رئیس پژوهشکده پلیمر و پتروشیمی ایران به امضاء رسید، قرار است موجبات ارتقاء سطح دانش فنی و کیفیت محصولات ایرانی را فراهم سازد .

شروین احمدی ، هدف از این تفاهم نامه را انتقال دانش فنی و تقویت کیفیت محصولات داخلی عنوان کرد و افزود: در پژوهشکده پلیمر و پتروشیمی ایران 20 شرکت دانش بنیان مستقر هستند که این تفاهم نامه کمک خواهد کرد شرکت های دانش بنیان ایرانی و شرکت های دانش بنیان فرانسوی تعامل سازنده ای با هم داشته باشند.

رئیس انجمن پلاستیک و کائوچوی فرانسه نیز در حاشیه مراسم گفت: ایران ظرفیت های بسیار زیادی دارد و قابلیت تبدیل شدن به قطب صنعتی منطقه را داراست. به همین علت برای فرانسه بسیار مهم است تا با ایران همکاری داشته باشد.

دنی ویان افزود: براساس تفاهم نامه ای که امروز به امضاء رسید ما از این پس با انتقال دانش فنی به داخل ایران شرکت های ایرانی را قادر خواهیم ساخت تا با تولید انواع خاص و پیشرفته ای از پلاستیک مواد خام موجود در ایران را با ارزش افزوده بالاتر و استاندارد بین المللی به بازارهای جهانی عرضه کنند.

این تفاهم نامه در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست به امضاء رسید.

منبع:خبرگزاری صدا و سیما

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر