/
۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴

هدف به صفر رساندن خاموشی ها در پایتخت است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران گفت:هدف ما به صفر رساندن میزان خاموشی ها در کل کشور و تهران است که امیدواریم از طریق تحقق درست برنامه ها این موضوع به حالت اجرایی در آید.
کد خبر : ۱۲۹۸۷

نبض نفت -  حسین صبوری روز سه شنبه در نشست خبری که با محوریت بررسی اقدامات شاخص شرکت توزیع نیروی برق تهران در نیمه نخست سال ٩٧ برگزار شد افزود: شبکه برق در پایتخت توسط پنج مرکز کنترل و رصد می شود و به دنبال این هستیم تا حتی برای یک لحظه با قطعی برق و خاموشی مواجه نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: استان تهران ٤،٥ میلیون مشترک با ٣٢ هزار کیلومتر شبکه توزیع برق دارد که برق موردنیاز مشترکین تامین می شود.

صبوری اظهار داشت: با توجه به اینکه زندگی بدون برق مختل و اداره امور اجتماعی و توسعه اقتصادی با مشکل مواجه می شود بنابراین امروزه یکی از فراگیرترین خدمات در جامعه برق است .

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران گفت: شرکت توزیع نیروی برق دارای ٦ هزار شاغل است که به صورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی به مردم و تامین برق برای چهار و نیم میلیون مشترک هستند.

وی ادامه داد: برق از جمله خدماتی محسوب می شود که تعطیل بردار نیست به همین دلیل به صورت مستمر به دنبال بهینه سازی و نوسازی اقدامات مربوط به برق هستند.

وی در ادامه بیان کرد: باوجود محدودیت ها و مشکلات هر سال شاهد ارتقای شاخص های خدمات رسانی به مردم در سطح کشور بویژه تهران هستیم که اعداد و ارقام موجود و همچنین ارزیابی های صورت گرفته موارد مطرح شده را تایید می کنند.

صبوری با بیان اینکه در کنار تامین برق یک سری فعالیت جهت تسهیل ارایه خدمات انجام شده است، گفت: سال گذشته برای نخستین بار اقدام به ارایه خدمات غیرحضوری در شرکت توزیع برق انجام دادیم که در فاز اول بیش از ٩٠ درصد از مشترکین قادر به استفاده خدمات غیرحضوری از طریق سامانه ١٥٢١ در دو نقطه شرق و غرب تهران بودند که این خدمت در آینده نزدیک به ١٠٠ درصد ارتقا پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: مرکز فوریت برق 121 از جمله سامانه هایی است که به صورت شبانه روزی پاسخگوی تماس مردم برای رسیدگی به درخواست و شکایات است، همچنین سامانه ای دیگر به نام رصد خانه سال گذشته افتتاح شد تا هیچ گونه چشم پوشی بر درخواست های مردم صورت نگیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران ادامه داد: مهمترین نماد حقوق بشر، حقوق شهروندی است که این شرکت توجه ویژه ای را به این موضوع دارد، در رابطه با حقوق شهروندی وظایف مهمی برعهده دستگاه های اجرایی گذاشته است تا بتوان از این طریق از حقوق شهروندی دفاع کرد.

وی درباره اینکه آیا در تابستان سال 98 احتمال خاموشی و قطعی برق وجود دارد یا خیر ، گفت: در حال حاضرمیزان کسری برق برای سال آینده مشخص نیست اما به طور حتم سال آینده باید سه هزار مگاوات مدیریت مصرف در کشور صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران تأکید کرد: درخصوص خاموشی ها هدف ما به صفر رساندن میزان خاموشی ها در کل کشور و تهران است که امیدواریم از طریق تحقق درست برنامه ها این موضوع به حالت اجرایی در آید.

وی اظهار داشت: 76 درصد از مشترکین برق خانگی هستند که خوشبختانه در شهرتهران تا 80 درصد از مشترکین الگوی مصرف که ماهانه 300 کیلو وات است را رعایت می کنند، در حال حاضر برنامه ای جهت افزایش حق انشعاب برق اعلام نشده است و در این خصوص مراجع قانونی باید تصمیم گیری کنند.

صبوری افزود: یکی از مشکلاتی که اخیرا با آن مواجه هستیم این است که مالکین جدید در واحدهای تجاری و خانگی ها اقدام به تغییر نام کنتور خود نمی کنند، این مورد را به اصناف املاکی ها اطلاع رسانی کرده ایم تا مردم از طریق تماس با شماره 1521 این موضوع را پیگیری کنند تا ضمن ارائه مدارک لازم قبض را تغییر نام دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران به فاصله قیمت تمام شده برق با قیمت تکلیفی فروش فاصله اشاره کرد و گفت:عددی که برای هزینه انشعاب از متقاضیان دریافت می شود بسیار کمتر از عددی هست که ما به ازای هر مشتری سرمایه گذاری می کنیم، منابعی که برای توسعه و نگهداری شبکه برق مورد استفاده قرار می گیرد از محل انرژی و هزینه انشعاب است.

وی افزود: شرکت توزیع نیروی برق تهران به عنوان یکی از شرکت های مطرح در بحث کاهش تلفات است، تلفات شرکت توزیع برق تهران تا پایان سال 96، 6.8 درصد بود که امیدواریم تا پایان سال 97 به 6.4 درصد برسد زیرا زمانی که تلفات به 6.5 درصد می رسد سرمایه گذاری دیگر توجیه اقتصادی ندارد.

منبع: ایرنا

 ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر