/
۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶

چکش کاری شرایط عرضه نفت در بورس توسط وزارت نفت

اصلاحیه دراطلاعیه عرضه سوم نفت در بورسیک مقام مسئول گفت: وزارت نفت پس از اصلاح مسائل فنی و عملیاتی برای کاهش هزینه خریدار، سومین عرضه نفت در بورس را انجام می دهد.
کد خبر : ۱۳۱۲۳

 نبض نفت - محمد صالحی فر، رئیس عملیات بازار فرآورده های هیدروکربنی بورس انرژی اظهار کرد: افزایش تعطیلات در میادین جهانی و داخلی و تاثیر گذاری آن در نرخ گیری قیمت نفت در بازه زمانی متغیر یکی از عواملی است که سبب تاخیر دراطلاعیه عرضه سوم از سمت وزارت نفت شده است .

به گفته این مقام مسئول، وزارت نفت در 2 عرضه قبلی پیشنهاداتی را ازسمت کارشناسان مربوطه در خصوص اصلاح اطلاعیه عرضه برای تسهیل در امور خریداران دریافت کرد. این اصلاحیه که سبب ایجاد زوایای بهتری در معاملات نفت بورس انرژی خواهد شد نیاز به بررسی و تصویب دارد.

وی با اشاره به موارد اصلاحیه در اطلاعیه عرضه نفت در بورس انرژی، افزود: این موارد بیشتر روی مسائل فنی و عملیاتی برای کاهش هزینه خریدار تاکید دارد و با توجه به شرایط اقتصادی ایران در منطقه تعیین شده است . وزارت نفت پس از بررسی و تصویب این موارد در اطلاعیه عرضه سوم (که به زودی انجام می شود) اطلاع رسانی خواهد کرد.

صالحی فر مراحل تحویل محموله های نفتی خریداری شده توسط سرمایه گذاران را موفقیت آمیز دانست و گفت: طبق اطلاعیه عرضه، بازه زمانی 20 الی 30 روزه از زمان ثبت سفارش تا تحویل محموله نفتی طول خواهد کشید. این موضوع تا به حال  با مشارکت دوطرفه  از سمت خریدار و هم از سمت عرضه کننده (وزارت نفت) به خوبی پیش رفته است.

وی در خصوص حجمه رسانه های جهانی در رایطه با عرضه نفت در بورس انرژی گفت: رسالت این رسانه ها در ضعیف نشان دادن عرضه نفت در بورس انرژی ایران به هر دلیل واهی است .اما در عمل این موضوع به صورت جدی از سمت وزارت نفت و بورس انرژی ایران پیگیری می شود. دو عرضه قبلی نشان دهنده این موضوع به طور واضح است .

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر