/
۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶

لزوم کاهش ۱ میلیون بشکه‌ای تولید نفت اوپک برای مقابله با سونامی عرضه

نماینده سابق ایران در اوپک گفت: اوپک باید تا یک میلیون بشکه تولید نفت خود را کاهش دهد که در این صورت قیمت هر بشکه نفت در سال آینده ۵۵ تا ۶۰ دلار خواهد بود.
کد خبر : ۱۳۱۳۷

نبض نفت - محمد علی خطیبی ضمن اشاره به اینکه با اعلام نتیجه نهایی اجلاس آتی اوپک آسان تر می توان قیمت هر بشکه نفت در بازارهای جهانی را پیش بینی کرد، افزود: در صورتی که اوپک برای سال آینده تولید خود را کاهش دهد قیمت هر بشکه نفت 55 تا 60 دلار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه اگر تولید نفت اوپک برای سال آینده کاهش نیابد قیمت هر بشکه نفت پایین تر خواهد بود، اظهارداشت: کشورهای غیر اوپک سال آینده دو میلیون و 200 هزار بشکه تولید نفت خود را افزایش خواهند داد.

این کارشناس مسائل نفتی ادامه داد: برای مقابله با سونامی عرضه نفت و تعادل بخشی در عرضه و تقاضا اوپک و برخی از کشورهای غیر اوپک باید تولید خود را کاهش دهند تا قیمت 60 دلار برای هر بشکه نفت تحقق یابد.

وی در پایان با اعلام این مطلب که طبق پیش بینی ها سال آینده میلادی تقاضا برای خرید نفت یک میلیون و 33 هزار بشکه افزایش می یابد گفت: در این راستا برای مقابله با عرضه مازاد نفت از سوی غیر اوپکی ها در بازارهای جهانی اوپک با کاهش یک میلیون بشکه می تواند بازار را متعادل کند.

منبع: تسنیم

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر