/
۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱

مالزی در چارچوب توافق با اوپک تولید نفت خود را کاهش می‌دهد

وزیر امور خارجه مالزی گفت مالزی توافق کرده همچنان به قرارداد کاهش تولید متعهد بماند و تولید نفت خود را ۱۵ هزار بشکه در روز کاهش دهد .
کد خبر : ۱۳۳۱۷

به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، پس از توافق بین اوپک و سایر تولیدکنندگان نفت برای کاهش عرضه جهانی، مالزی 6 ماه دیگر به روند کاهش تولید خود ادامه می دهد .

اوپک و تولید کنندگان غیر عضو اوپک در روز جمعه طی نشستی در وین توافق کردند دور جدیدی از کاهش تولید را از ژانویه تا ماه ژوئن 2019 آغاز کنند و 1.2 میلیون بشکه در روز از تولید نفت کم کنند .

وزیر امور خارجه مالزی در بیانیه ای در روز شنبه گفت مالزی توافق کرده همچنان به قرارداد کاهش تولید متعهد بماند و تولید کل نفت خود را 15 هزار بشکه در روز کاهش دهد .

مالزی عضو اوپک نیست. در سال 2016 مالزی از طریق شرکت نفت دولتی پترولیان نسیونال برهاد اعلام کرد که تولید نفت خود را 20 هزار بشکه در روز کاهش می دهد. این کاهش تولید بخشی از تعهد این کشور به قرارداد کاهش تولید بین اوپک و سایر تولیدکنندگان غیر عضو اوپک بود .

توافق اولیه به رهبری روسیه، بعدا برای یک سال دیگر تا پایان 2018 تمدید شد .

وزیر امور خارجه مالزی گفت:« حتی با این که ما یک کشور کوچک تولید کننده نفت هستیم، با کشورهای دیگر تولید کننده در دنبال کردن هدف استراتژیک تعادل بازار جهانی همکاری می کنیم، چون به نفع تمام تولیدکنندگان و مصرف کنندگان نفت است

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید



مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر