/
۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱

سهمیه گاز مایع سیستان و بلوچستان افزایش یافت

افزایش سهمیه و تشدید نظارت بر عرضه گاز مایع به منظور تامین نیاز ناشی از افزایش مصرف گاز مایع در سیستان و بلوچستان و نیز جلوگیری از عرضه خارج از شبکه در دستور کار قرار گرفت.
کد خبر : ۱۳۳۲۱

 به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان، کورش بالادست، مدیر این منطقه افزود: با توجه به افزایش مصرف گاز مایع در استان، سهمیه شرکت‌های توزیع‌کننده افزایش خواهد یافت و این افزایش‌ها با توجه به قدرت جذب شرکت‌ها در برخی موارد تا ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد.

 وی با اشاره به این که امسال ۱۵ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل گاز مایع در استان توزیع شده است، افزود: با پیگیری‌های انجام‌شده، تأمین و انتقال گاز از مبادی بندرعباس و اصفهان در حال انجام است و ظرفیت ایستگاه‌های ذخیره‌سازی استان تکمیل شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان تاکید کرد: به‌منظور تامین نیاز گرمایشی خانوارهای فاقد گاز طبیعی تاکنون ۴۰۰ لیتر نفت سفید به هر خانوار داده شده است و به‌زودی کالابرگ جدید با سهمیه ۳۰۰ لیتری اعلام خواهد شد.

بالادست استفاده غیرمجاز از گاز مایع به عنوان سوخت خودرو، توزیع خارج از شبکه و شکل‌ گرفتن بازار سیاه خرید و فروش سیلندر گاز و نفت سفید و مطلوبیت بازار قاچاق سوخت را از مهم‌ترین عوامل افزایش مصرف گاز مایع در این منطقه عنوان کرد.

وی تصریح کرد: در جلسه اخیر کارگروه سوخت شهرستان زاهدان که با حضور مسئولان ذی‌ربط در زاهدان برگزار شد، برخورد جدی با خرید و فروش غیرمجاز گاز مایع در استان و ممنوعیت خروج سیلندرهای گاز از مرزها مورد تاکید قرار گرفت.

بالادست گفت:‌ مسائل پیش آمده در بخش حمل‌و‌نقل کشور در ماه‌های گذشته و مشکلات برخی از شرکت‌های توزیع‌کننده در زمینه حمل و ذخیره‌سازی از جمله مواردی است که سبب نابسامانی چند روز اخیر در توزیع گاز مایع در استان سیستان و بلوچستان شده است.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر