/
۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱

امکان ویرایش یا لغو درخواست کارت سوخت فراهم شد

سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: از امروز (دوشنبه) امکان ویرایش و یا لغو درخواست برای کسانی که اقدام به ثبت نام کارت سوخت کرده اند، فراهم شده است.
کد خبر : ۱۳۳۶۲

نبض نفت - «زیبا اسماعیلی» امروز (دوشنبه) افزود: امکان دارد برخی مالکان خودرو پس از ثبت نام برای دریافت کارت سوخت المثنی، کارت اصلی خود را یافته باشند، بنابراین می توانند اقدام به لغو درخواست کارت سوخت المثنی کنند، زیرا در غیر این صورت پس از الزامی شدن استفاده از کارت سوخت، کارت اولیه آنها باطل خواهد شد.

وی اضافه کرد: این افراد می توانند از طریق اپلیکیشن و سامانه اینترنتی خدمات دولت همراه و یا کد دستوری # 4* اقدام به اصلاح و یا لغو درخواست خود کنند.

«از طریق سامانه های اشاره شده امکان تغییر کارت بانکی معرفی شده برای اتصال به سامانه کارت سوخت نیز فراهم شده است.»

ثبت نام یک میلیون و 100 هزار نفر برای دریافت کارت سوخت المثنی

سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی گفت: تاکنون بیش از یک میلیون و 100 هزار نفر برای دریافت کارت سوخت المثنی ثبت نام کرده اند.

اسماعیلی اضافه کرد: بیش از 180 هزار نفر از طریق مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +10 و بقیه به صورت اینترنتی ثبت نام کرده اند.

سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی به استقبال شهروندان از ثبت نام به روش کد دستوری # 4* اشاره کرد و گفت: به دلیل سادگی، استفاده از این روش به سرعت در حال افزایش است.

اسماعیلی با بیان این که 6 روز تا پایان ثبت نام فرصت باقی است، اضافه کرد: مالکان خودروهای فاقد کارت سوخت هر چه زودتر و در فرصت باقی مانده اقدام به ثبت نام کنند، زیرا به محض الزامی شدن استفاده از کارت سوخت، خودروهای فاقد کارت امکان سوخت گیری در پمپ بنزین ها را نخواهند داشت.

وی خاطر نشان کرد: البته زمان الزامی شدن استفاده از کارت سوخت هنوز مشخص نشده است و در صورت نهایی شدن درباره آن اطلاع رسانی خواهد شد.

ابطال 200 هزار کارت سوخت مهاجر

سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی گفت: تاکنون 200 هزار کارت سوخت مهاجر که روانه استانهای مرزی شده اند، سوزانده و باطل شده اند.

اسماعیلی ادامه داد: از زمان آغاز ثبت نام کارت سوخت المثنی نیز 2 هزار و 400 کارت سوخت مهاجر در یکی از استانهای مرزی باطل شده است.

این کارت سوخت ها از استان های مختلف روانه استان های مرزی شده و در فرایند قاچاق سوخت مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از کارت سوخت قرار است بزودی اجباری شود؛ بر این اساس مالکان خودروهای فاقد کارت سوخت طبق جدول زمانبندی تا 24 آذر مهلت دارند تا نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

اکنون هر لیتر بنزین معمولی به صورت تک نرخی یک هزار تومان به فروش می رسد.

در ماه های اخیر به علت افزایش نرخ دلار، اختلاف قیمت انواع سوخت در ایران و کشورهای همسایه به شدت افزایش یافته که این موضوع باعث رونق دوباره قاچاق شده است و همین امر دولت را بر آن داشته استفاده از کارت های سوخت را بار دیگر احیا کند.

مالکان خودروهای فاقد کارت سوخت طبق جدول زمانبندی تا 24 آذرماه مهلت دارند از طریق دفترهای پلیس+10، سامانه اینترنتی، نرم افزار خدمات دولت همراه و وارد کردن کد دستوری #4* در گوشی تلفن همراه، به طور رایگان نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

منبع: ایرنا

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر