/
۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹

بهره‌برداری از خط لوله كهنوج - جيرفت قبل از فصل زمستان

با پايان جوشكاري خط لوله 72 كيلومتري كهنوج - جيرفت، اين پروژه اكنون در مرحله تست قرار دارد كه در تلاش هستیم با اتمام كار، قبل از فصل زمستان، مردم شريف جيرفت از نعمت گاز برخوردار شوند.
کد خبر : ۱۳۳۶۷

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، فرهاد حسني، مجري طرح خطوط انتقال گاز شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران درباره مزيت‌هاي گازرساني به جيرفت گفت: استان كرمان از استان‌هاي پرپتانسيل براي توسعه صنايع محسوب مي شود و اكنون با گازرساني به جيرفت، زمينه شكوفايي صنايع و اشتغال‌زايي براي جنوب این استان فراهم مي شود.

وي از اهداف اجرای این خط سخن گفت و تصریح کرد: با اجرای این خط، به میزان ۶ میلیون مترمکعب در روز از محدودیت‌های مصارف خانگی، صنعتی، خدماتی و نیروگاهی در استان کرمان که به دلیل اوج مصارف زمستانی و افت فشار گاز، بر آن‌ها تحمیل شده بود، کاهش یافت و به این ترتیب، یکی از اهداف اجرای این پروژه محقق شد.

حسنی در پایان با بیان این که ارزش این پروژه بالغ بر 100 میلیارد تومان است، ادامه داد: در مسير خط لوله كهنوج - جيرفت، دو شهرك صنعتي فارياب و جيرفت قرار دارند كه با گازدار شدن منطقه، از مصرف بي‌رويه سوخت فسيلي مايع در این شهرها جلوگيري شده و بدین ترتیب، گامي به سوي  رونق اقتصادي و آباداني منطقه برداشته خواهد شد.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر