/
۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴
برپایی سومین نمایشگاه بین المللی حمل‌ و نقل و صنایع وابسته با حضور وزیر راه و شهرسازی

بهار حمل و نقل در روزهای پایانی پاییز

سومین نمایشگاه بین المللی حمل‌ و نقل و صنایع وابسته با حضور بیش از ۲۰۰ شرکت فعال و معتبر در حوزه‌ های حمل‌ و‌ نقل، خودروهای سبک و سنگین، حمل‌ و‌ نقل هوشمند، راهسازی، قیر و آسفالت، مجلات، پیمانکاران، مهندسین مشاور، تجهیزات ایمنی راه‌ها، نشریات و استارتاپ‌های حوزه حمل‌ و‌ نقل آغاز به کار کرد.
کد خبر : ۱۳۵۵۰

به گزارش نبض نفت، سومین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل و صنایع وابسته صبح امروز یکشنبه ۲۵ آذر ۹۷ و با حضور محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی شروع به کار کرد.

این نمایشگاه که یکی از معتبرترین نمایشگاه‌های تخصصی کشور است، با بیش از 200 شرکت  داخلی و خارجی   فعال و معتبر  در حوزه‌ های مختلف حمل‌ و‌ نقل، با حمایت وزارت راه و شهرسازی و فدراسیون جهانی راه به مدت سه روز در محل شبستان اصلی مصلای امام خمینی (ره) تهران آخرین دستاوردها و توانمندی های علمی و اجرایی خود را در معرض دید علاقه مندان قرار می دهند.

سومین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل همچنین شامل بخش‌های متنوعی از صنایع و حوزه‌های مرتبط با حمل‌ و نقل زمینی (راه‌ آهن و جاده‌ای)، دریایی، هوایی و عملیات حمل‌ و‌ نقل، راهسازی، راهداری و صنایع وابسته است.

در مراسم بازدید و افتتاح سومین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل، شهرام آدم‌نژاد معاون حمل‌ونقل، علی عابد زاده معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، خیراله خادمی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و ‌زیربناهای حمل‌ونقل کشور، محمدجعفر علیزاده معاون وزیر و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی کشور، محمد راستاد معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، محمدزاده مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، هوشنگ عشایری مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، فرزانه شرف‌بافی مدیرعامل هما، امیر امینی معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع و علی رستمی سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام وزیر راه و شهرسازی را همراهی کردند.

در حاشیه‌ی نمایشگاه، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی ضمن اعلام مخالفت این وزارتخانه با افزایش نرخ بنزین، گفت: با افزایش قیمت بنزین مشکلات بخش حمل و نقل حل نخواهد شد.

شهرام آدم نژاد در نشستی خبری در حاشیه نمایشگاه صنعت حمل و نقل گفت: تا زمانی که موانع توسعه ترانزیت را برنداریم سهم ما از ترانزیت افزایش نمی یابد. در حال حاضر ترکیه مایل است محصولات خود را از طریق ایران به قطر ارسال کند اما این موانع اجازه افزایش حجم ترانزیت از ایران را نمی دهد.

وی افزود: می بایست اتصالات ریلی را در امر ترانزیت جدی بگیریم. هنوز شبکه ریلی ما بجز در مسیر رازی به شبکه ریلی کشورهای همسایه متصل نشده است و تنها یک شبکه داخلی است.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه گردش مالی بخش حمل و نقل بسیار بالاست، در خصوص احیای کارت سوخت ادامه داد: ما ناگزیر به استفاده از کارت سوخت هستیم.

وی گفت: معتقدم واقعی شدن قیمت سوخت، کمکی به حل مشکلات حمل و نقل نخواهد کرد.

آدم نژاد درباره کشته های جاده ها نیز اظهار داشت: در سال ۱۳۸۲ تعداد کشته های جاده ای به ۲۸ هزار نفر رسیده بود. این شاخص در یک روند ۱۰ ساله به ۱۷ هزار نفر رسید. در حال حاضر به پوسته سخت کاهش کشته های جاده ای رسیده ایم.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی درباره راهکارهای کاهش تصادفات جاده ای تصریح کرد: مهمترین اقدام پائین، آوردن سرعت خودروهاست. سهم «سرعت» در کشته های جاده ای ما بالا بوده و ۶۰ درصد کشته ها در ۳۰ کیلومتری نزدیک شهرها اتفاق می افتد.

وی گفت: در مرحله دوم باید ایمنی ناوگان را ارتقا دهیم که شامل ناوگان حمل و نقل عمومی و خودروهای سواری می‌شود.

آدم نژاد با اشاره به کشته شدن رئیس سازمان تامین اجتماعی در سفر استانی گلستان خاطرنشان کرد: از این پس باید کاروان خودروهای دولتی در سفرهای استان را کنترل کرد تا شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

به گفته معاون وزیر راه قرار است برای افزایش ایمنی حمل و نقل جاده ای ستاد مستقل ایمنی حمل و نقل ایجاد شود که طرح آن در وزارت راه تهیه شد و پس از تصویب در هیئت دولت اجرا خواهد شد.

وی درباره مشکلات رانندگان گفت: وزارت راه و شهرسازی مشکلات رانندگان را به طور مستمر پیگیری می کند. در حال حاضر مشکل اصلی تهیه لاستیک حل شده و تعداد زیادی ثبت سفارش واردات لاستیک داشته ایم. همچنین طرح تن کیلومتر نیز ابلاغ شده و بیمه آنها را نیز پیگیری می کنیم.

لازم به ذکر است که سومین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل و صنایع وابسته تا 27 آذر از ساعت 10تا 18 در شبستان اصلی مصلای بزرگ امام خمینی )ره( تهران آماده بازدید کارشناسان و دست اندرکاران صنعت حمل و نقل است.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر