/
۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۶

زلزله سیاسی در عربستان سعودی

کد خبر : ۱۳۸۹۶

نبض نفت/ به گزارش الجزیره، پادشاه عربستان سعودی فرمان فوری تغییرات در کابینه این کشور را صادر کرد که به موجب آن شماری از وزیران از جمله وزرای خارجه، اطلاع رسانی و گارد ملی برکنار شدند. 

«سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی فرمان فوری تغییر در کابینه را صادر کرد. به موجب این تغییرات، عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی برکنار شد. الجبیر وزیر مشاور دولت در امور خارجه تعیین شده است. الجبیر از آوریل ۲۰۱۵ سه ماه پس از به قدرت رسیدن محمد بن سلمان سلمان وزیر خارجه بود. 

« ابراهیم العساف» وزیر امور خارجه جدید عربستان سعودی شد. العاسف پیشتر سمت های نمایندگی عربستان در صندوق بین المللی پول و بانک جهانی، معاونت رئیس بانک مرکزی، وزیر مشاور در دولت و وزرات دارایی را بر عهده داشته و در حال حاضر عضو هیئت مدیره شرکت نفتی آرامکو است. وزیر خارجه جدید عربستان سعودی، یک سال پیش جزء بازداشتی‌های بن‌سلمان در هتل‌ «ریتز کارلتون» بود. او از ژانویه ۲۰۱۸ آزاد و به کار خود بازگشته بود.

«محمد بن نواف بن عبدالعزیز آل سعود»، سفیر ریاض در لندن از سمت خود برکنار شد.

به موجب این فرمان، «عبدالله بن بندر بن عبدالعزیز» نیز به عنوان وزیر گارد ملی عربستان سعودی و «ترکی بن عبدالله الشبانه» به عنوان وزیر اطلاع رسانی منصوب شده اند.

همچنین «فیصل بن خالد» برکنار و به جای وی «ترکی بن طلال» به عنوان امیر منطقه عسیر معرفی شده است.

«سلطان بن سلمان بن عبدالعزیز» که از ریاست هیئت گردشگری و میراث ملی کنار گذاشته شده است به ریاست هیئت تازه تاسیس موسوم به «هیئت فضا» منصوب شده است.

«ترکی آل الشیخ» رئیس هیئت عمومی ورزش نیز برکنار شده است. وی که دست راست ولیعهد بود به سمت مدیر کلی «هیئت ترفیه» (تفریح و سرگرمی) منصوب شده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر