/
۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳

نخستین سالگرد شهدای سانچی با حضور پرشور مردم و مسئولان برگزار شد

آیین بزرگداشت نخستین سالگرد شهدای حادثه کشتی سانچی عصر پنجشنبه با حضور خانواده های دریانوردان و جمعی از مسئولان در حسینیه ارشاد تهران برگزار شد.
کد خبر : ۱۴۲۰۸
آیین بزرگداشت نخستین سالگرد شهدای سانچی برگزار شدبه گزارش نبض نفت در این مراسم جمعی از سفرا و کارداران کشورهای خارجی به همراه نمایندگانی از چین به همراه سفیر این کشور و نیز سفیر کره جنوبی در تهران حضور دارند.

در این مراسم، ابتدا پیام مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری به مناسبت گرامیداشت یاد شهدای سانچی قرائت شد. علاوه بر محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و نصرالله سردشتی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم حضور یافته اند.

شانزدهم دی ماه پارسال نفتکش تحت مالکیت شرکت ملی نفتکش ایران به نام «سانچی» که با محموله میعانات گازی به سفارش شرکت «هانوا توتال» کره جنوبی عازم این کشور بود، در 158 مایلی سواحل شرقی چین با یک کشتی فله‌بر چینی برخورد کرد.

در پی این حادثه 32 سرنشین این نفتکش جان باختند که پیکر سه نفر به کشور بازگشت اما 29 نفر دیگر به دریا سپرده شدند

در مراسم امروز شاهد حضور پرشور مردم قدرشناس کشورمان بودیم. حضور پرشور مردم در ابن مراسم به حدی بود که سالن حسینه ارشاد جای مملو از جمعیت شده بود و حتی تعدادی از حاضران مجبور بودند به صورت ایستاده در سالن به خانواده شهدای نفتکش سانچی ادای دین کنند.

کاپیتان سردشتی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران به همراه اعضای هیئت مدیره این شرکت در ابتدای سالن و به صورت ایستاده حضور داشتند و بیشتر زمان مراسم را مشغول خوش آمدگویی به مهمانان بودند



ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر