/
۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۲
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با نبض نفت:

9 نفر از اعضای خانواده شهدای سانچی استخدام شده‌اند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از استخدام 9 نفر از اعضای خانواده شهدای سانچی در شرکت ملی نفتکش ایران خبر داد و گفت اعضای سایر خانواده‌ها هر وقت به شغل نیاز داشته باشند می‌توانند اقدام کنند.
کد خبر : ۱۴۲۱۱


9 نفر از اعضای خانواده شهدای سانچی استخدام شده‌اند

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یک مصاحبه اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری نبض نفت ضمن عرض تسلیت به خانواده شهدای سانچی در پاسخ به این سئوال که وزارتخانه شما در طی یک سال گذشته چقدر از خانواده این عزیزان حمایت کرده است گفت: لازم است در ابتدا تسلیت مجدد خدمت خانواده محترم شهدای سانچی عرض کنم. بدون شک هیچ کار و چیزی نمی‌تواند آن مردان مرد و طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی را به خانواده آنها و ناوگان شرکت ملی نفتکش جمهوری اسلامی ایران برگرداند. شریعتمداری افزود: این ضایعه هیچ وقت به طور طبیعی قابل جبران نخواهد بود اما از بابت انجام وظیفه و تسلی خاطر بازماندگان محترم، طبق اصول حاکم بر این فعالیت مبالغی که مربوط به بیمه خانواده‌های آنها بوده در اختیار آنها قرار داده شده است. بابت بیمه به فرزندان خانواده‎‌هایی که انحصار ورثه آنها انجام شده مبلغ 300 هزار دلار پرداخت شده است. همچنین یک میلیون و 216 هزار دلار دیگر هم در مجموع در اختیار خانواده‌هایی که انحصار ورثه آنها انجام شده قرار داده شده است. این وزیر دولت دهم تاکید کرد که این عددها در مقابل آن عزیزان اصلاً قابل بیان نیست.


9 خانواده از شهدای سانچی هنوز مدارک خود را تکمیل نکرده‌اند

شریعتمداری در ادامه اظهار داشت: تاکنون 9 تا از خانواده‌های این عزیزان هنوز اقدام به تکمیل مدارک نکرده‌اند و شرکت NITC منتظر هست که این خانواده‌ها مدارک مورد نیاز را در اختیار آنها قرار دهند. تلاش شده که مستمری همه خانواده‌ها برقرار شود تا خانواده‌ها برای درآمد ماهیانه دچار مشکل نشوند. همچنین برای استخدام فرزندان این شهدا دستورات لازم ابلاغ شده است. تاکنون 9 نفر متقاضی استخدام بوده‌اند که مراحل مختلف را طی می‌کنند. بقیه خانواده‌ها اگر در آینده برای بحث اشتغال نیاز به کار داشته باشند می‎‌توانند اقدام کنند.


حوادث دریایی به ویژه در آبهای آزاد یک امر احتمالی است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کارهای انجام شده برای خانواده شهدای سانچی را ناچیز دانست و گفت: همه این اقدامات در مقابل بزرگی حادثه و فشاری که خانواده آنها تحمل می‌کنند اقدامات ناچیزی است و امیدوار هستم که خداوند به خانواده‌های آنها فقط صبر عنایت کند. بسیاری از شهدا جوانان این کشور بودند یا همسران جوانی داشتند. ما از رخ دادن این حادثه متاسف هستیم. شریعتمداری همچنین به اقدامات پیشگیرانه برای عدم تکرار این گونه حوادث دریایی نیز اشاره کرد و گفت: علی‌رغم اینکه حوادث دریایی به ویژه در آبهای آزاد یک امر احتمالی است اما باید تلاش کنیم که دیگر رخ ندهد. هر قدر رعایت استانداردها دقیق‌تر باشد میزان سوانح کاهش پیدا می‌کند. ما امیدوار هستیم چنین اتفاقی برای هیچ کشوری رخ ندهد.


شهدای سانچی رزمندگان خط مقدم جبهه بودند

به گزارش نبض نفت شریعتمداری در پاسخ به این سئوال که حضور پرشور مردم در مراسم سالگرد شهدای سانچی چه پیامی دارد گفت: مردم ما قدرشناس هستند. اکثر کشتی‌ران‌های ما 6 تا 9 ماه از یک سال را بر روی آب‌های آزاد به سر می‌برند. این قشر بین سه تا شش ماه فرصت زندگی بر روی خشکی را دارند و فقط در این مدت می‎‌توانند در کنار خانواده‌های خود باشند. شهادت گونه ترین شهادت، مرگ فجعه است. مردم بدون شک با افرادی که جان خودشان را از دست داده‌اند و خانواده‌های آنها همزادپنداری می‌کنند و شرایط خانواده‌های آنها را درک می‌کنند. مردم ما مردمی پرشور و پر از احساس هستند و به خدمتگذاران خود علاقمند هستند. این افراد رزمندگان خط مقدم جبهه بودند و طبیعی است که مورد تکریم مردم واقع شوند.

 تهیه و تولید: سیدمسعود حسینی

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر