/
۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴

مدیریت یکپارچه خوردگی در منطقه ۸ انتقال گاز اجرا می‌شود

منطقه ۸ عملیات انتقال گاز به عنوان نماینده شرکت انتقال گاز ایران، برای پیاده‌سازی سیستم بومی مدیریت یکپارچه خوردگی معرفی شد.
کد خبر : ۱۴۲۶۹

به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مدیر منطقه ۸ عملیات انتقال گاز، دومین نشست طرح تدوین نظام بومی مدیریت خوردگی با حضور اعضای شورای راهبری طرح، مدیر و رؤسای واحدهای منطقه ۸ در تبریز برگزار شد.

در این نشست، مدیر منطقه ۸ عملیات انتقال گاز، صیانت از سرمایه‌های ملی و دارایی‌های فیزیکی را موضوعی مهم و حیاتی عنوان کرد و گفت: با پیاده‌سازی سیستم بومی مدیریت یکپارچه خوردگی در خطوط لوله و تاسیسات، مسیر تداوم انتقال پاک، ایمن، پایدار و بهره‌ور گاز هموار می‌شود.

یدالله بایبوردی افزود: با پیاده‌سازی و اجرای این نظام بومی‌شده، خوردگی را به صورت نظام‌مند مدیریت می‌کنیم تا شاهد کاهش آسیب‌ها، خسارت‌های غیر قابل جبران، تخریب‌های پیش‌بینی نشده و کاهش هزینه‌ها باشیم.

مدیریت خوردگی، از حفظ تاسیسات تا حفظ محیط‌زیست

علی مسائلی، مدیر طرح استقرار سیستم مدیریت یکپارچه خوردگی نیز درباره اجرای این طرح گفت: شرکت انتقال گاز و منطقه ۸ عملیات انتقال گاز ظرفیت خوبی برای اجرای طرح مدیریت خوردگی دارند.

وی افزود: پدیده خوردگی یکی از عوامل مخرب در صنعت است که هر سال هزینه‌های هنگفتی به واحدهای عملیاتی تحمیل می‌کند، بنابراین مدیریت بهتر خوردگی، می‌تواند تا حدودی خسارت‌های ناشی از خوردگی را کاهش دهد.

به گفته مسائلی، تدوین شاخص‌های کلیدی عملکرد برای ارتقای سطح کیفی حفاظت از تاسیسات، بهینه کردن فعالیت‌های مربوط به کنترل خوردگی و رسیدن به اهداف ایمنی و زیست‌محیطی از مهم‌ترین اهداف این طرح هستند.

مدیر طرح استقرار سیستم مدیریت یکپارچه خوردگی، مراحل انجام این طرح را در قالب سه فاز عنوان کرد و ادامه داد: تدوین نظام بومی مدیریت خوردگی، پیاده‌سازی بومی آن و پایش و ممیزی نظام مدیریت خوردگی و آموزش، به ترتیب، فازهای این طرح هستند.

مسائلی با بیان اینکه طرح پژوهشی شرکت ملی گاز ایران پس از طرح و بررسی در شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی پژوهشی و فناوری و همچنین شورای مدیران، سرانجام در شورای سیاست‌گذاری و نظارت راهبردی پژوهش و فناوری وزارت نفت، بررسی و تصویب شده است، تصریح کرد: پژوهشگاه صنعت نفت به‌عنوان مجری طرح انتخاب و پس از انجام اقدام‌های لازم، تصویب و فاز اجرایی آن از دی ماه پارسال آغاز شده است.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر