/
۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱

بهره برداري از واحدهاي زيست محيطي پالايشگاه فاز ١٣ پارس جنوبي

مدير ايمني بهداشت و محيط زيست طرح توسعه فاز١٣ پارس جنوبي با اشاره به تكميل و عملياتي شدن واحد تصفیه پساب های صنعتی پالایشگاه اين طرح گفت: همه واحد هاي زيست محيطي پالايشگاه فاز ١٣ در مدار بهره برداري قرار دارند.
کد خبر : ۱۴۳۱۶

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومي شركت نفت و گاز پارس، كوروش عمادي افزود: واحد تصفیه پساب های صنعتی با توجه به اهمیت رعایت الزامات زیست محیطی به عنوان یکی از اولویت های راه اندازی طرح تعریف و با تلاش تمام گروه های درگیر در پروژه ، تکمیل و عملياتي شده است.

عمادي با اشاره به اينكه واحد تصفیه پساب های صنعتی از سه بخش شامل تصفیه فاضلابهای روغنی، شیمیایی و بهداشتی تشکیل شده گفت: بخش تصفیه فاضلاب های روغنی بعنوان مهمترین قسمت واحد مذکور در مدار عملیات قرار دارد و با دریافت فاضلاب های روغنی از واحدهای بالادستی و ورود آن به پکیج های شناورسازی و جداسازی با ظرفیت هر یک 80 مترمکعب بر ساعت، به تفكيك و جدا سازي كامل روغن از آب مي پردازد.

وي اظهار كرد: پس از حصول اطمینان از استاندارد بودن پساب تولید شده، بخش روغن آن جهت تصفیه مجدد به واحد off spec ارسال و پساب تصفیه شده نيز پس از انجام آزمایش هاي مربوطه و اطمینان از رعایت حدود مجاز زیست محیطی به همراه سایر آبهای مصرفی پالایشگاه از طریق خط لوله Out Fall به دریا فرستاده می شود.

مدير ايمني بهداشت و محيط زيست طرح توسعه فاز١٣ پارس جنوبي افزود: بخش تصفیه فاضلاب های شیمیایی جهت خنثی سازی فاضلاب های اسیدی و قلیایی و تنظیم PH آنها طراحی و اجرا شده و با ظرفیت 5 مترمکعب برساعت تکمیل و در سرویس قرار گرفته است.

وي به تكميل مراحل ساخت بخش تصفیه فاضلابهای بهداشتی اشاره كرد و گفت: اين بخش از واحد تصفيه پساب هاي صنعتي از نوع هوازي بوده و پس از استقرار كاركنان درساختمان های غیر صنعتی در سرویس قرار می گیرد.

عمادي به راه اندازی واحدهای فرآیندی پالایشگاه و هدف گذاری جهت دریافت گاز ترش غني از سکوهای دریایی، اشاره كرد و يادآور شد: باتوجه به اينكه رديف اول واحد بازيافت گوگرد پالايشگاه فاز ١٣ ماه گذشته به بهره برداري رسيد، خوشبختانه تمام واحدهاي زيست محيطي، پيش از ورود گاز از بخش فراساحل اين طرح، در مدار بهره برداري قرار گرفته اند.

لازم به ذكر است اين واحدها همگام با عملياتي شدن پالايشگاه طرح توسعه فاز ١٣ و همسو با برنامه هاي اين طرح با هدف‌ كاهش و جلوگيري از ايجاد آلایندگی هاي زيست محيطي در چرخه بهره برداری از واحدهاي پالایشگاهي به بهره برداري رسيده است.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر