/
۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
قیمت جهانی نفت 26 دی ماه؛

قیمت نفت ۶۰ دلاری شد

به دنبال بروز نشانه هایی از کند شدن رشد اقتصاد جهانی قیمت نفت امروز شاهد کاهش بود، هرچند که کاهش تولید های اوپک و متحدانش کمک کرد که قیمت نفت برنت همچنان بالای ۶۰ دلار باقی بماند.
کد خبر : ۱۴۳۲۱

به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 18 سنت، معادل 0.3 درصد کاهش به 60 دلار و 46 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 23 سنت، معادل 0.4 درصد کاهش به 51 دلار و 88 سنت رسید.

بروز نشانه هایی از کند شدن رشد اقتصاد جهانی موجب افت قیمت ها در بازار نفت شده است.

در ژاپن، میزان ثبت سفارشات برای خرید ماشین آلات در ماه نوامبر به شدت کاهش یافته که نشان دهنده افت هزینه های سرمایه ای شرکت هاست و می تواند حکایت از تاثیرات جانبی جنگ تجاری میان آمریکا و چین بر اقتصاد جهانی داشته باشد.

همچنین برآوردهای کاخ سفید نشان می دهد که اقتصاد آمریکا بیش از آنچه که انتظار می رفت از تعطیلی دولت آسیب دیده است، زیرا پیمانکاران و حتی گارد ساحلی آمریکا دستمزدهای خود را دریافت نکرده اند و مذاکرات بر سر بازگشایی دولت نیز ظاهرا با بن بست مواجه شده است.

چشم انداز اقتصاد جهانی زمانی تیره تر شد که دیروز اعضای پارلمان انگلیس با اکثریت آرا طرح ترزا می برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا را رد کردند.

در کنار این خبرها، کاهش تولید اوپک و متحدانش از ابتدای سال جاری موجب شده تا قیمت نفت از حمایت نسبی برخوردار شود. اما افزایش تولید نفت آمریکا که در اواخر سال گذشته به رکورد 11.7 میلیون بشکه در روز رسید می تواند تلاش های اوپک و متحدانش برای برقراری توازن در بازار را خنثی نماید.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر