/
۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶

تغییر کاربری و تبدیل مخازن نفت‌گاز معمولی به یورو ۴ در دستور کار قرار گرفت

تغییر کاربری و تبدیل مخازن نفت‌گاز معمولی به نفت‌گاز یورو ۴ در مناطق کرمان، سبزوار، قم، نواحی نیشابور، دامغان و زابل در دستور کار شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران قرار گرفت.
کد خبر : ۱۴۳۳۴

به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، مجتبی دلبری، مدیر تامین و توزیع این شرکت با اعلام این خبر گفت: همسو با اجرای مصوبه‌های هیئت محترم دولت و ایفای تعهدهای وزارت نفت، توزیع نفت‌گاز یورو ۴ افزون بر کلانشهرها، به‌تدریج در جایگاه‌های مواصلاتی سراسر کشور نیز آغاز شده و در حال گسترش است.

وی تاکید کرد: با توجه به ضرورت برنامه‌ریزی به منظور کاهش هزینه‌ها و ترافیک ناوگان جاده‌ای و امکان ارسال نفت‌گاز یورو ۴ به مخازن انبارهای نفت، از طریق خط لوله، پس از بررسی‌های انجام شده، مشخص شد نسبت مصارف غیرحمل‌ونقلی نفت‌گاز (نظیر مصرف‌کنندگان عمده و فروشندگی‌ها به استثنای نیروگاه‌ها) در مناطق کرمان، سبزوار و قم و نواحی نیشابور، دامغان و زابل نسبت به مصارف حمل‌و‌نقلی آن، ناچیز بوده (کمتر از ۲۰ درصد) و بر همین اساس، مقرر شد نسبت به تغییر کاربری و تبدیل تمامی مخازن نفت‌گاز معمولی انبارهای مناطق و نواحی یادشده به نفت‌گاز یورو ۴ اقدام شود.

دلبری با تاکید بر تسریع در تخلیه کامل مخازن نفت‌گاز معمولی این انبارها، از مدیران مناطق خواست تا با هماهنگی‌های لازم با مدیریت‌های ذی‌ربط ستادی، نسبت به این مهم اقدام کنند تا طبق برنامه‌ریزی انجام شده نفت‌گاز یورو ۴ به مخازن یادشده از طریق خط لوله ارسال شود.

وی تصریح کرد: پس از تغییر کاربری و تبدیل همه مخازن نفت‌گاز معمولی به یورو ۴، همه مصارف نفت‌گاز در مناطق یادشده به استثنای نیروگاه‌ها، یورو ۴ خواهد بود.

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر