/
۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۲
مدیرعامل بورس انرژی ایران:

از حضور بانک‌ها در بورس انرژی استقبال می‌کنیم

مدیرعامل بورس انرژی ایران با اشاره به اینکه حضور بانک‌ها در بورس انرژی یک نقطه قوت است گفت از حضور بانک‌ها در بورس انرژی استقبال می‌کنیم.
کد خبر : ۱۴۳۴۴
از حضور بانک‌ها در بورس انرژی استقبال می‌کنیم

به گزارش پایگاه خبری نبض نفت سیدعلی حسینی عصر امروز در کلاس آموزشی که برای آشنایی اصحاب رسانه با موضوع بورس انرژی تشکیل شده بود به تشریح نقاط قوت بورس انرژی اشاره کرد و گفت که فروش فراورده‌های نفتی در بازار بورس ریسک تعهد را برای فروشندگان کاهش می‌دهد و فروشندگان با دغدغه کمتری محصولات خود را ارائه می‌کنند. همچنین حضور در بورس انرژی باعث پیوند بیشتر با جامعه جهانی و منطقه‌ای می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه کشور امارات از سال 2007 فعالیت خود در زمینه بورس انرژی را شروع کرده گفت که در این خصوص ما مقداری دیر شروع کرده‌ایم. وی تاکید کرد که حدود 16 سال است که برای بورس انرژی در کشور برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

مدیرعامل بورس انرژی ایران تاکید کرد تمام تلاش ما این است که در سال 1398 عرضه نفت در بورس منظم باشد.

حسینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با خبرنگاران حوزه نفت و انرژی گفت که مجلس و کمیسیون انرژی از ما گزارش‌های سه ماهه در خصوص فروش نفت در بورس خواسته‌اند که نشان از اهمیت موضوع دارد و لازم است عرضه انرژی در بورس به صورت منظم و با برنامه در سال آینده اجرا شود.

حسینی تاکید کرد که عرضه نفت در بورس باید به صورت منظم باشد تا مشتریان بتوانند برای حضور در این بازار برنامه‌ریزی کنند. مدیرعامل بورس انرژی ایران در ادامه اظهار داشت: تمام تولیدات پالایشگاهها را در بورس عرضه می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه حضور بانک‌ها در بورس انرژی یک نقطه قوت است گفت از حضور بانک‌ها در بورس انرژی استقبال می‌کنیم. حضور سرمایه‌گذاران بزرگ و بانک‌ها در بورس انرژی هم خوب است هم اجتناب ناپذیر.  حسینی تصریح کرد: در شرایط کنونی بازار انرژی در بورس به یک نقطه عطف رسیده است. وی همچنین از برگزاری کلاس‌های مشابه در آینده برای اصحاب رسانه و خبرنگاران حوزه نفت و انرژی حمایت کرد و گفت تلاش می‌کنیم که این گونه کلاس‌ها که جنبه آموزشی دارد تداوم داشته باشد.

تهیه و تولید: سیدمسعود حسینی

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر