/
۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
نماینده فسا در مجلس خبر داد:

پیشنهاد عجیب کمیسیون تلفیق برای بنزین/دولت در قاچاق بنزین با مرزنشینان همکاری می‌کند

تعدادی از نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق مجلس پیشنهاد داده‌اند که دولت در فروش بنزین توسط مرزنشینان به کشورهای همسایه کمک کند و بنزین با قیمت مصوب در اختیار آنها قرار دهد.
کد خبر : ۱۴۴۲۵
پیشنهاد عجیب کمیسیون تلفیق برای بنزین/دولت در قاچاق بنزین با مرزنشینان همکاری می‌کند

به گزارش پایگاه خبری نبض نفت دکتر محمدجواد جمالی نوبندگانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از پیشنهادی در کمیسیون تلفیق بودجه 1398 خبر داد که در صورت تصویب نهایی دولت روزانه بین 10 تا 15 میلیون لیتر بنزین در اختیار مرزنشینان قرار می‎‌دهد تا آنها آن را با هر قیمتی که بتوانند در کشورهای همسایه بفروشند.

نماینده فسا در مجلس شورای اسلامی در یک گفتگوی اختصاصی با نبض نفت در خصوص توجیه این پیشنهاد گفت: با توجه به اختلاف زیاد قیمتی که بنزین در کشور ما و همسایه‌ها دارد و در مرزهای شرقی و غربی قیمت بنزین حدود هفت الی هشت برابر این قیمت است برخی از اعضای کمیسیون تلفیق پیشنهاد داده‌اند برای رونق گرفتن مرزها یک قیمت متوسط مشخص شود و روزانه حدود 10 تا 15 میلیون لیتر بنزین با قیمت مصوب در اختیار مرزنشیان قرار گیرد تا آنها این بنزین را در کشورهای همسایه به فروش برسانند. جمالی افزود: این کار باعث می‌شود که مرزنشینان بنزین عادی ما را قاچاق نکنند و هم برای مرزنشینان سود داشته باشد هم اینکه دولت متضرر نشود. این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق بودجه سال 1398 مطرح شده و باید در خصوص آن در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس شورای اسلامی رای گیری شود.

جمالی نوبندگانی در پاسخ به این سئوال که این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق چقدر موافق دارد گفت: من فکر می‌کنم این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق طرفدار زیاد دارد و احتمالاً رای می‌آورد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به این سئوال خبرنگار نبض نفت که وزارت نفت چقدر با نمایندگان در خصوص قیمت بنزین رایزنی داشته و نمایندگان مجلس تا چه اندازه با افزایش قیمت بنزین موافق هستند گفت: اکثر نمایندگان مجلس با افزایش قیمت بنزین موافق نیستند چرا که اثرات مستقیم بر روی اقتصاد کشور و خدمات ارائه شده به مردم خواهد داشت و از طرفی اثرات روانی بر روی جامعه دارد. قیمت بنزین در ایران ارزان‌ترین قیمت را در جهان دارد ولی در شرایط کنونی من هم شخصا با افزایش قیمت بنزین موافق نیستم.

تهیه و تولید: سیدمسعود حسینی

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر