/
۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷
اولادقباد نماینده تهران در مجلس:

شرایط کشور برای افزایش قیمت بنزین مناسب نیست

اولادقباد نماینده تهران در مجلس دهم با اشاره به اینکه قیمت بنزین در ایران از قیمت آب در بسیاری از کشورها ارزان‌تر است گفت افزایش قیمت بنزین با توجه به وضع کنونی به صلاح کشور نیست.
کد خبر : ۱۴۴۳۱
شرایط کشور برای افزایش قیمت بنزین مناسب نیست

فریده اولادقباد، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در یک گفت و گوی اختصاصی با نبض نفت در خصوص لایحه بودجه کشور در سال آینده گفت: بعد از خروج ترامپ از برجام کشور ما در شرایط خاص اقتصادی قرار گرفت؛ به همین دلیل بودجه سال ۹۸ در شرایط بحرانی، تحریم و انقباضی تهیه شده است. پس ما باید بر اساس نیاز ها و اولویت‌های اساسی کشور به بودجه نگاهی ملی داشته باشیم.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش قیمت بنزین گفت: با توجه به شرایط فعلی اقتصادی مردم و تورم موجود در کشور، افزایش قیمت بنزین مناسب نیست؛ در صورتی که هزینه یا اعتبارات افزایش قیمت بنزین را برای اساس نیاز های اساسی کشور و دهک‌های پایین جامعه هزینه کنیم می‌توانیم قیمت بنزین را افزایش دهیم. اولادقباد شرایط کشور برای افزایش قیمت بنزین را نامناسب دانست و گفت: اکنون در جامعه شاهد شرایط خاص هستیم؛ با تورم مواجهیم و مردم در شرایط ویژه‌ای زندگی می‌کنند، پس افزایش قیمت بنزین به صلاح نیست. درحالی که کشور ما در مقایسه با کشورهای دیگر بنزین را با قیمت کمتر از آب برای مردم عرضه می‌کند ما فقط درصورتی با افزایش قیمت بنزین موافقیم که منجر به افزایش هزینه برای دهک‌های پایین جامعه نباشد.

ایران در رابطه خود با اتحادیه اروپا با دقت بیشتری مذاکره کند

نماینده مردم تهران در خصوص میزان همکاری اتحادیه اروپا با ایران در بحث برجام و ایجاد یک شبکه بانکی مستقل برای مبادلات مالی گفت: ترامپ علاوه بر توافق‌نامه برجام از توافق‌نامه آب و هوایی پاریس نیز خارج شد. خارج شدن کشور آمریکا از تعهدات بین‌المللی باعث کاهش اقتدار و عزت آن کشور در عرصه بین‌المللی خواهد شد. اما در مورد اتحادیه اروپا، دولتمردان هنوز SPV که از ساز و کارهای اساسی برای مبادلات تجاری و مالی در کشور ایران است را پیگیری می‌کنند؛ اگر اتحادیه اروپا هم به تعهدات خود در رابطه با برجام عمل نکند دولتمردان ما باید در حوزه سیاست خارجی و ارتباط با کشورهای اتحادیه اروپا بازنگری داشته باشند و با دقت بیشتری با این کشورها وارد مذاکره شوند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر