/
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳

صحبت‌های ضد و نقیضی که کارکنان خدماتی را کلافه کرده است

محجوب نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی از تصویب طرح عقد قرارداد مستقیم دولت با کارکنان خدماتی در دستگاه‌های دولتی در کمیسیون اجتماعی خبر داد و گفت که این طرح باید در صحن مجلس به رای گذاشته شود.
کد خبر : ۱۴۴۷۷
صحبت‌های ضد و نقیضی که کارکنان خدماتی را کلافه کرده است

به گزارش نبض نفت در حالی که عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس از مطرح نشدن طرح عقد قرارداد مستقیم دولت با کارکنان خدماتی در کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داده بود اما علیرضا محجوب نماینده تهران از تصویب این طرح در کمیسیون اجتماعی خبر داده است، صحبت‌های ضد و نقیضی که کارکنان خدماتی دستگاههای اجرایی را کلافه کرده است.

علیرضا محجوب نماینده مردم تهران درباره عقد قرارداد مستقیم با کارکنان خدماتی دستگاه‌های دولتی و گفت: کار این طرح از نظر کمیسیون ما تمام شده است و کلیات و جزئیات آن را تصویب کرده‌ایم، ولی یکبار دیگر هم به صورت اشتباهی دوباره آن را به کمیسیون آوردند و اعضا همه تصدیق کردند که ما قبلا آن را تصویب کرده‌ایم به این دلیل آن را به صحن فرستادیم تا هیئت رئیسه برای رسیدگی در دستور قرار دهد.

دبیر خانه کارگر ضمن تاکید بر سراسری بودن این طرح در خصوص جزئیات و زمان به رای گذاشتن آن در صحن مجلس اظهار کرد: این طرح شامل همه فعالیت‌هایی است که توسط دستگاه‌های اجرایی صورت می‌گیرد و چون طرح عادی است باید به ترتیبی که هیئت رئیسه آن را در دستور می‌گذارد مطرح شود.

محجوب درباره مزایای این طرح به نبض نفت گفت: مزایای آن شامل استحکام شرایط کار، بهبود روابط کار، حسن انجام کار و روابط کار است و باعث خواهد شد که هزینه‌ّهای اضافی که در جیب پیمان‌کاران یا واسطه‌ها می‌رود به کسانی که مستقیم در این رشته فعالیت دارند برگردد، به عبارتی توزیع صحیح‌تر درآمد بین کسانی است که زحمت کار دولت و فعالیت کشور را به دوش می‌کشند.

وی در خصوص امکان تصویب این طرح گفت: ما هنوز نتوانسته‌ایم از صحن مجلس رای لازم را بگیریم و در نتیجه امکان تصویب آن زیاد نیست.

نماینده مردم تهران در مورد ساز و کار در نظر گرفته شده نیز گفت: خود این طرح قانون اجرایی است و نیازی به ساز و کار ندارد یعنی اگر کاری می‌خواهد انجام گیرد اولویت با تعاونی است که خود افراد انجام می‌هند و اساسا دولت به قرارداد مستقیم مکلف شده است و برای قرارداد غیرمستقیم ادله و تصویبات لازم است.

محجوب در خصوص موانع موجود برای تصویب نشدن این طرح گفت: برخی از کسانی که در مجلس هستند تصور می‌کنند این طرح سبب می‌شود کسانی که در دستگاه‌های دولتی کار می‌کنند اگر قرارداد مستقیم با آنها بسته شود نسبت به زمانی که با پیمانکار قرارداد دارند کار کمتری انجام می‎‌دهند در حالی که اینطور نیست.


تهیه و تولید: سیدابراهیم حسینی

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر