/
۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵

زمینه توسعه پتروشیمی در منطقه ویژه صنایع انرژی‌بر پارسیان فراهم است

وزیر نفت گفت: منطقه ویژه صنایع انرژی‌بر پارسیان با واگذاری نزدیک به ۲ هزار هکتار زمین، زمینه مناسبی برای توسعه صنعت پتروشیمی است.
کد خبر : ۱۴۵۱۶
به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بیژن زنگنه امروز (پنجشنبه، چهارم بهمن‌ماه) در جریان سفر به عسلویه و بازدید از منطقه انرژی‌بر پارسیان درباره ظرفیت‌های این منطقه اظهار کرد: منطقه انرژی‌بر پارسیان زمینه خوبی برای توسعه دارد و نزدیک به ۲ هزار هکتار زمین در این منطقه وجود دارد که می‌تواند در اختیار صنایع پتروشیمی قرار گیرد .

وی افزود: انجام مطالعات و طراحی‌های لازم برای جایگزینی واحدها به‌ویژه روابط بین واحدها، تامین خوراک و انتقال محصول به بندر ازسوی مشاور با نظارت شرکت ملی صنایع پتروشیمی تا حصول نتیجه، ضرورت دارد.

وزیر نفت درباره اولویت‌های آینده صنعت پتروشیمی گفت: تامین خوراک برای واحدهای پتروشیمی هم‌اکنون وضع خوبی دارد و طرح‌هایی که ۴۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند باید با پیگیری مستمر ظرف دوسال آینده به بهره‌برداری برسند.

منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‏ بر پارسیان در ۱۵ کیلومتری غرب شهر پارسیان در استان هرمزگان و به مساحت ۹۸۰۰ هکتار قراردارد. این منطقه یکی از قطب‌های توسعه در کشور است که با توجه به مؤلفه‏‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، امنیتی، زیست محیطی و جغرافیایی، امکان استقرار صنایع مختلف انرژی‏ بر درآن فراهم است.

براساس برنامه‌های ترسیم شده در این منطقه به جز توسعه صنعت پتروشیمی، ایجاد صنایعی همچون فولاد، صنایع آلومینیم، آلومینا و توسعه زیر ساخت‌ها، از جمله اسکله‌های صادراتی و تولید برق و آب ازسوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در حال اجراست.

وزیر نفت صبح امروز (پنجشنبه، چهارم بهمن‌ماه) در سفری یک‌‌روزه به عسلویه از فازهای در حال تکمیل پارس جنوبی و طرح‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بازدید کرد، در این سفر علی آقا محمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مسعود کرباسیان، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، بهزاد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، محمد مشکین فام، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس و جمعی از مدیران صنعت نفت همراه وی بودند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر