/
۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶
حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان در مجلس در گفتگو با نبض نفت:

وزیر نفت باید از تولید داخلی حمایت بیشتری کند/توسعه میادین نفتی مهمترین نقطه قوت زنگنه است

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ با اشاره به گستره وسیع صنعت نفت در کشور گفت که از وزارت نفت و شخص وزیر انتظار داریم از تولید داخلی حمایت بیشتری کنند و در صورتی که کالا یا خدماتی در کشور در این عرصه وجود دارد نباید از شرکت‌های خارجی استفاده کرد.
کد خبر : ۱۴۵۵۸
وزیر نفت باید از تولید داخلی حمایت بیشتری کند/توسعه میادین نفتی مهمترین نقطه قوت زنگنه است

حمیدرضا فولادگر رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ در گفت و گوی اختصاصی با نبض نفت در خصوص عملکرد وزیر نفت گفت: در برخی از عرصه‌ها چه در دوره قبل چه این دوره شاهد عملکرد مثبت آقای زنگنه بوده‌ایم. توسعه میادین نفتی و فعالیت‌های حاکمیتی در عرصه نفت از عملکردهای خوب آقای زنگنه است. اما در برخی عرصه‌ها انتقاداتی داریم. انتظار ما از آقای زنگنه حمایت از تولید داخل است و معتقدیم یکی از بیشترین جاهایی که تولید داخلی کاربرد دارد، حوزه نفت است. آقای زنگنه نیز تلاش‌هایی در این راستا کرده است، از جمله بحث کالای نفت، تعریف ده گروه و بومی سازی‌ای که انجام شده است، اما به این دلیل که صنعت نفت، گاز و پتروشیمی مزیت اول صنعت ماست باید بیش از این در حوزه نفت از تولید کالای داخلی و پروژه‌هایی که توسط ایرانی‌ها انجام می‌شود، حمایت کرد.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خصوص استفاده از توانمندی‌های کشور در صنعت نفت گفت: در قدم اول باید مطمئن شویم که کالا و دستگاه تولید شده ایرانی در حوزه نفت قابل استفاده است یا نه و اگر در کشور وجود نداشت از محصولات شرکت‌های خارجی استفاده کنیم و زمانی سراغ محصولات خارجی برویم که هیچ امکانی برای استفاده از تولید داخلی وجود نداشته باشد. نتیجه حمایت از تولید داخل این است که سرمایه گذاری‌ها در نفت بیشتر می‌شود و شرکت‌های خارجی در شرایط سخت و به بهانه تحریم نیز کشور را رها نمی‌کنند.

فولادگر در پایان ضمن تشکر از زحمات وزیر نفت در هر دو دوره خاطر نشان کرد: انتظار ما این است که ایشان از تولید داخل و سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در میادین مشترک، مثل پارس جنوبی حمایت کند. خوشبختانه بر در برخی میادین مشترک از جمله در پارس جنوبی میزان برداشت ما به قطر رسیده و امیدوار هستیم حتی از آنها سبقت بگیریم.


تهیه و تولید: سیدمسعود حسینی

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر