/
۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹

سومین شرکت ژاپنی بارگیری نفت ایران را کلید زد

یک مقام آگاه ژاپنی گفت: شرکت 'کوزمو' امروز، شروع به بارگیری اولین محموله نفتی ایران کرد.
کد خبر : ۱۴۵۸۶

به گزارش نبض نفت به نقل از'اس اند پی گلوبل' ، این مقام ژاپنی به شرکت آمریکایی 'اس اند پی گلوبل' گفت؛ نفتکش 'وی ال سی سی جین ایی'، ساعت 3:48 صبح به وقت محلی، بارگیری 850 هزار بشکه نفت خام ایران، شامل 200 هزار بشکه نفت سبک و 650 هزار بشکه نفت سنگین را شروع کرد و حدود ساعت 2 صبح سه شنبه، بندر خارگ را ترک می کند و آخر فوریه (اوایل اسفند) وارد ژاپن می شود.

سخنگوی شرکت سرمایه گذاری انرژی کوزمو از اظهارنظر درباره این مساله خودداری کرد.

پالایشگاه های فوجی و شووا شل، خریداران اصلی نفت خام ایران، به تازگی محموله نفتی ایران را بارگیری کرده اند.

براساس این گزارش، ژاپن از ماه نوامبر هیچ نفتی از ایران وارد نکرده است و در سال 2012 نیز هنگام اوج تحریم های اقتصادی بین المللی علیه تهران، واردات خود از ایران را به صفر رسانده بود.

بعد از گزارش 15 ژانویه اس اند پی گلوبال در باره انجام مبادلات بانکی در بانک های عمده ژاپن برای نفت ایران و اقدامات بیمه ای مرتبط با این معاملات نفتی بود که شرکت کوسمو اویل ژاپن بعد از درخواست پالایشگاه های 'فوجی اویل Fuji Oil' و 'شوا شل  Showa Shell' خریداران اصلی نفت ایران، نخستین محموله نفتی ایران را به ژاپن انتقال می دهد.

اس اند پی گلوبال پلتز چندی پیش گزارش داده بود که بانک‌های ژاپنی مجوز لازم برای از سر گرفتن معامله برای خرید نفت ایران را دریافت کرده‌اند.

تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ملت ایران که بعد از خروج دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از توافق هسته‌ای (برجام) اعمال شد، خرید نفت از ایران را برای شرکت‌های خارجی ممنوع یا محدود کرده است.

با این وجود واشنگتن 8 کشور از جمله ژاپن را به مدت 180 روز از این تحریم ها معاف کرده است، به گونه ای که اولین محموله نفتی ایران به مقصد ژاپن بعد از دریافت معافیت از تحریم‌های آمریکا از طریق نفتکشی متعلق به شرکت فوجی اویل در اول بهمن بوده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر