/
۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳

۷۸ پروژه مسئولیت اجتماعی نفت در دهه فجر بهره‎برداری می‎شود

شرکت ملی نفت ایران که اجرای بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ پروژه عام‎المنفعه با ارزش حدود ۱۶ میلیارد ریال را در مناطق نفت‎خیز در کارنامه دارد، بر آن است ۷۸ پروژه را نیز همزمان با چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به بهره‎برداری برساند.
کد خبر : ۱۴۷۰۷

 به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، بر اساس تعهدهای ابلاغی به شرکت ملی نفت ایران در قالب مصوبه‌های دولتهای پیشن، مصوبه‌های سفرهای مقام معظم رهبری، درخواستهای نمایندگان و مقام‌های استانی و نیز تکالیف خارج از مصوبات دولت (تعهدهای شرکت ملی نفت ایران در مناطق نفتخیز محروم شهری و روستایی)، این شرکت موظف به اجرای پروژههای عامالمنفعه در مناطق محروم شهری و روستایی است.

طبق تازه‌ترین گزارش وضع پروژههای عامالمنفعه شرکت ملی نفت ایران در مناطق نفتخیز محروم روستایی و شهری، تاکنون بالغ بر ۳ هزار و ۷۴۴ پروژه مشتمل بر هزار و ۲۷۰ پروژه آموزشی، هزار و ۱۰۵ پروژه ورزشی، ۵۸۰ پروژه بهداشتی، ۴۶ پروژه راه و ۷۴۳ پروژه خدماتی با اعتباری معادل ۱۶ میلیارد و ۵۵۶ میلیون ریال انجام شده که از این مبلغ، ۱۵ میلیارد و ۹۹۶ میلیون ریال پرداخت شده و بقیه در حال تسویه حساب است.

همچنین این شرکت تصمیم دارد همزمان با چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، ۷۸ پروژه را تکمیل و به بهرهبرداری برساند. بیشتر پروژهها مربوط به بخش احداث و نوسازی مدارس، ورزش و جوانان و بهداشت و درمان است، همچنین پروژههایی در زمینه راه و شهرسازی، بهداشت و درمان و حوزههای فرهنگی و مذهبی در حال اجراست که شرح آن در ادامه آمده است:

احداث و نوسازی مدارس

در این حوزه میتوان به کمکهای مالی شرکت ملی نفت ایران به منظور تجهیز هنرستان امام علی (ع) کهریزک در تهران، احداث مدرسه در فرخشهر، احداث مدرسه در هفشجان در استان چهارمحال و بختیاری، احداث و تکمیل مدرسه ۶ کلاسه ایوان در استان ایلام، احداث سالن خوابگاه مقبره شهدای گمنام اندیمشک، احداث کانون پرورشی و آموزشی حسینیه اندیمشک، احداث مجتمع فرهنگی آموزشی شهدای اندیمشک،خرید تجهیزات مدارس شهرستان اندیمشک، احداث ساختمانهای مسجد و مدرسه در شرق اهواز، احداث دبیرستان ۶ کلاسه دوره اول شهید بلادی (آغاجاری)، احداث دبستان ۶ کلاسه آزادی جایزان، احداث دبستان ۶ کلاسه روستای سبعه، احداث دبستان ۳ کلاسه شهید فلاحی ابوعرابید شادگان، احداث دبستان ۶ کلاسه شهید دستجردی آلبوعصاره، احداث دبستان ۳ کلاسه انتظار حسینی شادگان و همچنین احداث دبستان ۶ کلاسه شهید فضل‌الله نوری خنافره شادگان در استان خوزستان اشاره کرد.

کمکهای شرکت ملی نفت ایران در خرید تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی هنرستان فنیوحرفه ای پیژه صنعت نفت در دشت آزادگان، احداث مدرسه ابتدایی سه کلاسه سیدعزیز، توسعه مدرسه ابتدایی سه کلاسه پسرانه امام صادق کوی مالکیه، احداث مدرسه ابتدایی ۶ کلاسه مالک اشتر مالکیه وسطی، احداث مدرسه ابتدایی پسرانه ۶ کلاسه سیداحمد حسینی مرعی و همچنین احداث مدرسه متوسطه اول و دوم دخترانه ۶ کلاسه هوفل شرقی قابل توجه است.

ورزش و جوانان

در حوزه ورزش، احداث سالن ورزشی سیروان در استان ایلام، احداث زمین چمن نفت اندیمشک، احداث سالن ورزشی کوی لور اندیمشک، تکمیل و تجهیز سالن ورزشی ۲ هزار و ۵۰۰ نفره شهید سروندی اندیمشک، احداث پارک ورزشی نفت در شهرستان رامهرمز، تکمیل استخر شادگان در استان خوزستان و همچنین احداث سالن ورزشی سرآسیاب بهمنی، احداث زمین چمن مصنوعی۱ (زمین ورزشی مجموعه ورزشی تختی لیکک بهمنی)، احداث سالن ورزشی اسلام‌آباد - مظفرآباد و احداث زمین چمن مصنوعی ۱ باشت روستای بوستان در استان کهگیلویه و بویراحمد به واسطه کمکها و حمایتهای مالی شرکت ملی نفت ایران (شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب) به ثمر مینشیند.

کمک به اجرای پروژههایی از جمله احداث سالن چندمنظوره ورزشی هویزه در استان خوزستان، احداث استخر بردسیر در استان کرمان، زمین ورزشی روستایی بونهبن، مجموعه ورزشی نغارهخان، سالن ورزشی فیروزآباد و زمین ورزشی روستایی گنجگون در استان کهگیلویه و بویراحمد را نیز باید به مجموعه اقدامهای نفت در حوزه ورزش و جوانان اضافه کرد.

راهسازی؛ بهداشت و درمان و آب‌رسانی

از جمله اقدام‌های شاخص شرکت ملی نفت ایران در حوزه مسئولیت اجتماعی در بخش بهداشت و درمان، حمایت از تکمیل مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی دکتر شیخ مشهد در استان خراسان رضوی و کمک به احداث درمانگاه آرد از توابع شهرستان گراش در استان فارس است. شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نیز در احداث بیمارستان سوانح سوختگی شهر اهواز، احداث مرکز بهداشت آبادان و احداث مرکز بهداشت خرمشهر در استان خوزستان مشارکت داشته است.

در بخش راه و شهرسازی، دو پروژه کمک به بهسازی خروجی خورمج به بوشهر در استان بوشهر و کمک به بهسازی آسفالت راه روستایی کچولی به قوش عظیم در استان خراسان رضوی قابل توجه است و در بخش آب‌رسانی نیز اقدامهای حمایتی در برخی پروژهها از جمله آب‌رسانی روستای اسلامقلعه در استان خراسان رضوی، احداث مجتمع آب‌رسانی سویسه، احداث شبکه آب‌رسانی خرمشهر و احداث مجتمع آب‌رسانی جهانگیری در استان خوزستان به عمل آمده است.

فرهنگ و فناوری

در بخش فرهنگی و مذهبی، تکمیل مساجد گناباد و بجستان در استان خراسان رضوی، احداث مسجد صالح پیغمبر شوشتر، احداث مسجد جامع سردارآباد شوشتر، احداث مسجد شهید شهرک شرافت شوشتر و تکمیل و توسعه حرم حضرت دانیال نبی(ع) شوش در استان خوزستان با حمایتهای شرکت ملی نفت ایران محقق شده است.

از دیگر اقدامهای انجام شده در این زمینه، میتوان به کمکهای شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در پروژههایی از جمله احداث مسجد امام حسین، مسجد امام سجاد، مسجد المهدی، مسجد امام جعفر صادق ظلمآباد، مسجد امام موسی کاظم، مسجد امام هادی گتوند و احداث مرکز فرهنگی در جوار مزار مرحوم ملافاضل سکرانی شادگان در استان خوزستان اشاره کرد. این شرکت در حوزه علوم و فناوری نیز با کمکهای خود، در احداث آزمایشگاه پتروشیمی دانشگاه شهید چمران اهواز در استان خوزستان مشارکت داشته است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر