/
۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
مدیر عامل پالایشگاه بیدبلند:

هزینه و زمان دو برابری را برای خرید تولید داخل تحمل کردیم

مدیر عامل پالایشگاه بیدبلند گفت: در جایی که می‌توانستیم 30 درصد لوله را گران خریدیم و زمان دو برابر تحمل کردیم تا ایرانی کالا را بسازد اما در جایی بحث کیفیت و ریسک فنی هم هست که چاره‌ای جز واردات نداریم.
کد خبر : ۱۴۷۱۳

نبض نفت - محمود امین‌نژاد درباره افزایش احتمالی هزینه‌های استفاده از کالای ساخت داخل در صنعت نفت اظهار داشت: 58.3 درصد ال.سی ما باید خرج پیمانکار و سازندگان داخلی شود و این اجبار است.

وی افزود: به همان میزان که ما برای واردات برخی کالاها با مشکل مواجهیم و کالا با تاخیر به دست ما می‌رسد سازنده داخلی هم برای ساخت برخی تجهیزات باید  متریال واردات کند و با این مشکلات درگیر است و این تطویل پروژه هم هزینه دارد.

مدیر عامل پالایشگاه بیدبلند با اشاره به برخی انتقادات مبنی بر اینکه از کالای ساخت داخل در پروژه‌ها استفاده نمی‌شود، گفت: بنده هم در یک بنگاه اقتصادی کار می‌کنم ما تا جایی که امکان دارد کالاهای مورد نیاز را به جای واردات از داخل تامین می‌کنیم  اما واقعیت این است که اگر وارد می‌کردیم در زمان و هزینه‌های ما صرفه جویی می شد، مثلا اتفاق افتاده که برای استفاده از کالای داخلی 1.5 میلیون یور مازاد پرداخت کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: اینقدر نگوییم که آنها مظلوم و ما که کارفرما هستیم ظالم هستیم. بنده هم باید طبق یک زمانبندی پروژه را تحویل و از آن بهره‌برداری کنم. مثلا اگر کالای مورد نیاز وارد می‌شد و تاور پالایشگاه نصب شده بود، کار گرم پروژه در سال 97 صفر می‌شد اما اکنون زمان و هزینه مضاعفی باید صرف شود.

امین نژاد بیان کرد: اینکه بنگاه‌های اقتصادی را بکوبیم و بگوییم که نیروی فلان کارخانه بیکار می‌شوند درست نیست، اینجا هم اگر کار پیش نرود و تاخیر داشته باشد تعداد بیشتری بیکار می‌شوند، اگر آنها ضرر می‌کنند ما با رقم بیشتری ضرر می‌کنیم، همه ایرانی هستیم اگر شرکت ایرانی رونق پیدا کند ما که خصومتی نداریم و دنبال این نیستیم حتما از خارج تهیه کنیم ما هم باید برآورد زمان و هزینه داشته باشیم و پروژه در یک زمان مشخص تحویل داده شود.

وی یادآور شد: مثلا ما در جایی که می‌توانستیم 30 درصد لوله را گران خریدیم و زمان دو برابر تحمل کردیم تا ایرانی کالا را بسازد اما در جایی بحث کیفیت و ریسک فنی هم هست. ما همیشه محکومیم که تولید داخل را نفی می‌کنیم و دوست داریم سفر خارجی برویم اما بنده با قاطعیت اعلام می‌کنم مدافع سرسخت ساخت داخل هستم.

منبع: ایلنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر