/
۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶

بالاترین میزان تولید اتان در فازهای 17 و 18 مجتمع گاز پارس جنوبی

از ابتدای سال جاری پالایشگاه هفتم به صورت رسمی تحویل مجتمع گاز پارس جنوبی شده است.
کد خبر : ۱۴۷۶۸

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، حسن اسعدی، سرپرست پالایشگاه هفتم مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان این مطلب گفت از ابتدای حضور، یکی از موارد مهم در تحویل و تحول، راه‌اندازی و راهبری واحدهای فرآیندی پالایشگاه، مدنظر داشتن شاخص‌ها و استانداردهای مجتمع گاز پارس جنوبی بود که تمام پالایشگاه‌ها بر مبنای آن ارزیابی می‌‌شوند.

وی افزود: در همین راستا نخستین تعمیرات اساسی پالایشگاه هفتم با محوریت تیم تعمیرات پالایشگاه و منابع مجتمع در سال جاری انجام شد که نقش بسزایی در افزایش کیفیت و کمیت تولید محصولات پالایشگاه داشت.

به گفته اسعدی؛ رفع برخی محدودیت های باقیمانده از طرح در دوره تعمیرات اساسی باعث شده تا کنون در زمستان پیش‌رو، تولید حداکثری با ضریب پایداری بالایی را تجربه کنیم.

اسعدی ادامه داد: با انجام همین فعالیت ها پالایشگاه هفتم در حال حاضر بالاترین تولید اتان را نسبت به پالایشگاه های مشابه در مجتمع گاز پارس جنوبی دارد.

وی با بیان اینکه این افزایش تولید نقش به سزایی در تولید و تأمین خوراک پتروشیمی های عسلویه دارد؛ گفت: هم اکنون میزان تولید اتان فازهای 17 و 18 حدود 10 درصد از میزان تعهد و بیش از 15 درصد از میزان طراحی بیشتر است.

گفتنی است؛ از نظر طراحی فازهای 17 و 18 یک پالایشگاه کامل است که همه محصولات با ارزش افزوده را علاوه بر میعانات گازی، گوگرد و گاز شیرین تولید می‌کند. این پالایشگاه توان تولید محصولات با ارزش افزوده مانند اتان، پروپان و بوتان را نیز دارد. نکته مهم در مورد این پالایشگاه بهبود الزامات کیفی در تولید محصولات فرعی است و خوشبختانه محصولات تولیدی پالایشگاه کیفیتی بالاتر از استاندارد طراحی دارند که این ناشی از اصلاحاتی است که در فرآیند تولید پالایشگاه اعمال و اجرا شده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر