/
۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰

کیفیت بنزین توزیعی کشور مناسب است

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: باتوجه به آزمایش‌های انجام شده، کیفیت بنزین توزیعی کشور مناسب است و در این بخش مشکلی نداریم.
کد خبر : ۱۴۷۷۳

به گزارش نبض نفت، نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، امروز در نشست خبری، گزارشی از عملکرد چهل ساله این سازمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به‌ویژه در پنج سال اخیر ارائه کرد و گفت: این سازمان در چند سال گذشته فعالیت‌های زیادی در بخش استانداردسازی انجام داده که از نمونه‌های آن می‌توان به استانداردسازی جایگاه‌های توزیع گاز طبیعی (سی‌ان‌جی)، استانداردسازی نازل‌های سوخت مایع، بازرسی از نحوه فعالیت موتورخانه‌ها و نوسازی و از رده خارج کردن سیلندرهای گاز مایع اشاره کرد.

وی به موضوع کیفیت بنزین کشور اشاره کرد و افزود: بسیاری از اصحاب رسانه از این موضوع آگاهی دارند، اما در این نشست نیز تاکید می‌کنم که کیفیت بنزین توزیعی کشور مناسب است و  وضع مطلوبی دارد. آزمایش‌هایی در این خصوص در فصل تابستان انجام دادیم و مشکلی مشاهده نشد، نمونه‌برداری‌هایی نیز به‌تازگی انجام شده که نتیجه آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران به موضوع سوخت خودروها و آلایندگی‌ها اشاره و تصریح کرد: رسیدگی به این موضوع مربوط به سازمان حفاظت محیط زیست است، اما این سازمان با وزارت نفت همکاری‌های گسترده‌ای دارد و کیفیت بنزین نیز کماکان ازسوی سازمان ملی استاندارد پیگیری می‌شود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر